فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

راه مقابله با هجمه های دشمنان جهاد تبیین است

زنجان -فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت:دشمنان با تمام توان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران کار می‌کنند و ما نیز باید با جهاد تبیین با جنگ روانی دشمنان مقابله کنیم.
کد خبر: ۹۵۲۲۵۴۸
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲

 

راه مقابله با هجمه های دشمنان جهاد تبیین استبه گزارش خبر نگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ اولین جلسه طرح ملی جامع جهاد تبیین با حضور استاندار، امام جمعه، مسئولان سپاه استان و مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان در استانداری برگزار شد.

در این جلسه سردار کرمی فرمانده سپاه استان زنجان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اظهار داشت: رهبری همواره به ابعاد جنگ ترکیبی اشاره و بر مقابله با جنگ روانی و فتنه‌های دشمن تاکید کرده‌اند.

وی افزود: اگر در گذشته به درستی جهاد تبیین می‌شد می‌توانستیم جلوی بسیاری از حوادث سال گذشته را بگیریم، امروز اوج نبرد دشمن با نظام جمهوری اسلامی است که به صورت جنگ روانی و رسانه‌ای با تمام توان کار می‌کنند.

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با به کارگیری همه ظرفیت‌های کلان که در کشور وجود دارد باید با جنگ روانی دشمنان مقابله کنیم.

سردار کرمی با بیان اینکه رهبری بر جهاد تبیین بار‌ها تاکید دارند گفت: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت‌های زیادی است، اما از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با جنگ ترکیبی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: وقتی در صحنه نظامی تهاجم دشمن آغاز می‌شود کشور با تمام توان مقابله می‌کند، اما در این جهاد این گونه نبوده و دشمنان با تمام توان کار می‌کنند و ما نیز باید با  جهاد تبیین و به موقع با جنگ روانی دشمنان مقابله کنیم.

فرمانده سپاه استان زنجان به برنامه‌های انجام شده سپاه انصارالمهدی (عج) در راستای جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: تشکیل ۱۲۰ جلسات مختلف با نخبگان مسئولین، ائمه جماعات افراد موثر و همچنین برگزاری جلسات حضوری بصیرتی و روشنگری با بیش از ۵۷ هزار نفر  به صورت حضوری و بیش از ۵۱۰ هزار نفر به صورت غیر حضوری تشکیل شده است.

وی ادامه داد: برگزاری همایش و جلسات هادیان و روشنفکران فرهنگی در اقشار مختلف با بیش از ۵ هزار نفر، همچنین نشست بصیرتی ائمه جمعه با بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

سردار کرمی به تهیه کتب و محتوا اشاره کرد و گفت: ۸۰۰ دوره ۷ جلدی از دستاورد‌های انقلاب در خصوص افشای فتنه دشمنان، نحوه جهاد تبیین به ائمه جماعات و نخبگان و اقشار مختلف ارائه شده است و همچنین کتاب صعود چهل ساله ۸۰۰ جلدی  بین اقشار مختلف توزیع شده است.

وی اضافه کرد:برنامه‌های مختلفی در سال گذشته و سال جاری در فضای حقیقی و مجازی برگزار شده است که از جمله آن‌ها به شبکه سازی در فضای مجازی و پیام رسان‌ها به ویژه شبکه ثامن اشاره کرد.

در ادامه محسن افشارچی استاندار زنجان گفت:ما با یک ساختار مواجه هستیم و در ساختن ساختار موفق هستیم و آن چیزی که در این ساختار جریان پیدا می‌کند محتوا است، ما خیلی از محتوا‌ها را داریم و بسیاری آن‌ها در زمان‌های گذشته توسط بزرگان ما از جمله شهید مطهری به آن‌ها جواب داده  شده است.

وی با بیان اینکه در ارتباط با بصیرت سیاسی کتاب‌های زیادی نوشته شده است گفت:، اما در بعضی مواقع با وجود تمام انرژی که به کار می‌بریم به وسیله یک پیج ساده که در فضای مجازی فعالیت می‌کند  دستاورد‌های انقلاب اسلامی را سیاه‌نمایی کرده و باعث می‌شود کار‌ها و دستاوردهای انجام شده دیده نشود.

استاندار زنجان تصریح کرد: ما به ساختار مجازی پر قدرت نیاز داریم تا پاسخگوی دقیق بسیاری از شبهات دینی، اعتقادی جامعه هدف باشد.

وی بیان کرد: بخشی از وظیفه قرارگاه جهاد تبیین این است که به عملکرد فضای مجازی حساسیت داشته و هر جا که به نقد نیاز بود کار را به نحوه صحیح انجام دهد.

در ادامه حجت‌الاسلام علی خاتمی امام جمعه زنجان گفت: طبق فرمایشات رهبری توپخانه دشمن فعال شده و با قدرت کار می‌کند و ما تازه برنامه ریزی می‌کنیم، باید از جایی وارد میدان شده و در میدان عمل نیز اشکالات را برطرف کنیم، نباید فرصت را از دست بدهیم و از حداقل‌ها غفلت کنیم.


فعالیت طرح ثامن در فضای مجازی در راستای جهاد تبیین

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان زنجان گفت:
در راستای جهاد تبیین در فضای مجازی ۲ سال است که طرح ثامن در مجموعه سپاه اجرا می‌شود که ۷۰ هزار نفر در افراد فعال و تاثیرگذار عضو آن هستند.


وی ادامه داد: محتوا‌ها در سه قالب متمرکز، شهرستانی و استانی ارائه می‌شود و یک بستر آماده است که می‌توان آن را توسعه داد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان زنجان تصریح کرد: ۶۰۰ روحانی و هادی سیاسی برای جهاد تبیین آموزش داده می‌شوند ، همچنین می‌توانیم برای ادارات مختلف نیز در خصوص جهاد تبیین جلسات مختلف برگزار کرده و محتوا‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.


در این جلسه مسئولان فرهنگی به ایراد نظرات خود پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار