دبیر بنیاد غدیر استان کرمان؛

تبیین مسئله امامت و شخصیت امام علی (علیه السلام) امری ضروری است

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور با اشاره به مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه، گفت: همه شعیان مسئولیت دارند که از این فرصت برای تبیین مسئله امامت و شخصیت امام علی(ع) استفاده کنند که این برنا‌مه‌ها باید سازماندهی شود
کد خبر: ۹۵۲۴۴۱۵
|
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور، دبیر بنیاد غدیر استان کرمان در نشست خبری با بیان اینکه غدیر از سندهای مهم و پرافتخار اسلامی است، اظهار کرد: ده‌ها حدیث و روایت در مورد واقعه غدیر و جانشینی امیرالمؤمنین(ع) وجود دارد که علامه امینی همه آنها را در کتاب الغدیر جمع‌آوری کرده است.

وی با اشاره به مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه، گفت: همه شعیان مسئولیت دارند که از این فرصت برای تبیین مسئله امامت و شخصیت امام علی(ع) استفاده کنند که این برنا‌مه‌ها باید سازماندهی شود و هرکسی سهم خود را در برنامه‌ها داشته باشد. به همین دلیل بنیاد بین‌المللی غدیر شکل گرفت و در استان کرمان برای برنامه‌های امسال ۶ کمیته تشکیل شد.

دبیر بنیاد غدیر استان ادامه داد: کمیته فرهنگی، تبلیغات و فضا سازی با مسئولیت شهرداری، کمیته احسان و فعالیت‌های اجتماعی با مسئولیت کمیته امداد، کمیته رسانه‌ها و فضای مجازی با مسئولیت ارشاد اسلامی، کمیته مردمی و مراسم و جشن‌ها با مسئولیت‌ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، کمیته تولید محتوا و آموزش با مسئولیت سازمان تبلیغات و کمیته ارزیابی با مسئولیت بنیاد غدیر برای بزدگداشت دهه امامت و ولایت در کرمان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ۴ کمیته برنامه بیشتری دارند که کمیته مراسم و تشکل‌های مردمی بیشترین برنامه را اجرا می‌کند، تصریح کرد: مسئله اصلی برنامه‌ها موضوع امامت است که امروز باید تشریح شود. زیرا امروز مسئله امامت، ولایت فقیه و تبیین شخصیت امام علی(ع) اهمیت بسیاری دارد.

حجت‌الاسلام عرب‌پور افزود: شخصیت امیرمؤمنان(ع) در ابعاد مختلف مظلوم واقع شده و حتی در بین شیعیان شناخت کافی از ایشان وجود ندارد این در حالی است که بچه‌های امروز شخصیت‌های معروف را خوب می‌شناسند اما از شخصیت ائمه اطهار(ع) شناخت خوبی ندارند لذا باید به آن پرداخته شود.

دبیر بنیاد غدیر استان تأکید کرد: اصل در برنامه‌های دهه امامت و ولایت مردم هستند و برنامه‌ها باید با حضور مردم باشد؛ کمیته‌ها تنها کار هماهنگی و پشتیبانی را برعهده دارند و صدها جوان برای برگزاری ایام دهه امامت و ولایت پای کار هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار