خبرهای داغ:

برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی تبریز

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از برگزاری بیست وچهارمین نمایشگاه تخصصی ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده و تجهیزات آبیاری و گلخانه‌ای از امروز تا 16 تیر در محل نمایشگاه بین المللی تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۴۴۲۳
|
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶

برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی تبریز

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: در این نمایشگاه 140 واحد تولیدی و بازرگانی از استان های تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، گلستان، خوزستان، مازندران، لرستان، چهار‌محال و بختیاری،کردستان، گیلان، مرکزی، همدان، فارس، زنجان و اردبیل دحضور دارند.ر این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه خوراک دام و طیور، تجهیزات مرغداری و زنبورداری و ماشین آلات دامداری، دارو‌های دامپزشکی وآبزیان، ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها، تجهیزات آبیاری وگلخانه‌ای برای بازدید ارائه می شود تا بهره‌برداران و کشاورزان از آن بهره ببرند ادامه داد: با توجه به اجرای قانون انتزاع در دولت سیزدهم، در حال حاضر بازار در کنار تولید قرار گرفته و برگزاری این نمایشگاه به یافتن بازار محصول، استمرار و بالا رفتن توان تولید در کشور منجر می‌شود. نمایشگاه‌ها از مکان‌هایی است که می‌توانیم در آن تولید، دانش و توانمدیهایمان را عرضه کنیم و نمایشگاه امسال نیز با هدف ارائه آخرین تولیدات و محصولات واحدهای تولیدی، تبادل دانش و اطلاعات بین تولیدکنندگان، ایجاد نمایندگی در استان آذربایجان شرقی توسط واحدهای تولیدی، ایجاد ارتباط مستقیم و بدون واسطه بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و آشنایی با سلایق و درخواست‌های مصرف کنندگان برپا شده است.

فتحی با بیان اینکه با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب در خصوص دانش‌بنیان شدن حوزه کشاورزی، این نمایشگاه محلی برای تبادل بیشتر و به نمایش گذاشتن محصولات دانش‌بنیان نیز  است که از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی ضمن سیاستگذاری، از برگزاری این نمایشگاه ها حمایت می‌کند و کشاورزان می‌توانند از این نمایشگاه به خوبی بهره‌برداری کنند‌. تلاش کرده‌ایم تا توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های مربوط به ایجاد زنجیره ارزش را در این نمایشگاه  به نمایش بگذاریم تا بازدیدکنندگان در جریان ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه سال جدید تحت عنوان سال مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است گفت: در بخش کشاورزی رشد تولید از طریق افزایش بهره وری و افزایش سرمایه گذاری های جدید محقق می‌شود از آنجاییکه حوزه کشاورزی یکی از حوزه های تولیدی و اقتصادی است و فعالین بخش کشاورزی که در حلقه های مختلف زنجیره تولید و ارزش محصولات کشاورزی دخیل هستند، می توانند در تحقق شعار سال نقش آفرین باشند. در استان آذربایجان شرقی در حوزه ایجاد زنجیره ارزش، فرآوری، بسته‌بندی و بازرگانی محصولات کشاورزی ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و این نمایشگاه فرصت خوبی برای آشنایی فعالان این حوزه و سرمایه گذاران مهیا می کند تا توانمندی‌های کشاورزی استان را به این افراد و سایر بازدیدکنندگان نشان دهیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها سبب می‌شود تا افراد و شرکت‌های فعال در زنجیره‌های ارزش محصولات کشاورزی، با محصولات بهره‌برداران ایرانی آشنا شوند افزود: از طرفی نمایشگاه های بین المللی بخش کشاورزی نقش ارزنده و مهمی در تبادل اطلاعات فنی و بازرگانی داشته و صاحبان صنایع و پژوهشگران و دست اندرکاران را با آخرین دستاوردهای صنعتی و فناوری روز جهان و تاثیر بی نظیر آن بر رشد و توسعه کشاورزی و اقتصادی کشور آشنا خواهد کرد. بی تردید توسعه بخش کشاورزی با تمامی خصوصیات و پیچیدگیهای وابسته به آن فرایندی است که در بلندمدت با تدوین و اجرای برنامه های اصولی و صحیح محقق می شود. برپایی نمایشگاه های بین المللی اهمیت بسیار زیادی دارد و بخش کشاورزی از لحاظ اشتغال زایی کمک به توسعه صادرات غیرنفتی ، تامین مواد غذایی مورد نیاز همه افراد جامعه و افزایش درآمد کشور نقشی کلیدی دارد.

وی افزود: این نمایشگاه به عنوان یک حرکت اقتصادی می تواند به فضای رقابتی برای ورود به بازارهای جدید و ارائه توانمندی های مشارکت کنندگان و دریافت سفارش از مشتریان نقش مهمی ایفا کند. معرفی کالا و خدمات جدید مشارکت کنندگان، سنجش توان رقابتی و بالارفتن میزان تبلیغات در سطح عموم و تحقیق بازار و بازاریابی می تواند در توسعه کشاورزی با ترویج استفاده از تکنولوژی ها برای معرفی و فروش به کشاورزان و بهره برداران ارائه شود.

مدیرعامل شرکت آرتا نمانگر اردبیل و مسئول برگزاری این نمایشگاه نیز گفت: نظر به نامگذاری سال 1402 از سوی مقام معظم رهبری سال مهار تورم و رشد تولید، در راستای برداشتن گامهایی هرچند کوچک در خصوص محقق شدن شعار سال و با هدف رفع موانع موجود در راستای رشد تولید محصولات داخلی شرکت آرتانمانگر اردبیل برگزاری نمایشگاه های تخصصی در زمینه کشاورزی را سرلوحه برنامه کاری خویش قرارداده است. چونکه اعتقاد و باور ما بر آن است نمایشگاه ها به عنوان قوی ترین محرک اقتصادی می توانند نقش موثری در برداشتن موانع رشد تولید ، مهار تورم و رونق گرفتن کسب و کارها داشته باشد.

مسلم نوروزی در ادامه بر لزوم تبلیغات گسترده و هدفمند در طی برگزاری نمایشگاه ها تاکید کرد و از اکران تبلیغات گسترده محیطی، تبلیغات درصداو سیما ، فضای مجازی ، ارسال کارت دعوت و ارسال پیامک انبوه خبر داد.

وی در پایان با بیان اینکه بیست وچهارمین نمایشگاه تخصصی ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده و تجهیزات آبیاری و گلخانه‌ای همزمان با بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور، دارو‌های دامپزشکی، آبزیان، زنبورداری وصنایع وابسته از تاریخ 13 تا 16 تیرماه سالجاری(از ساعت 15 الی 21) در دو سالن پروین اعتصامی و امیرکبیر نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود افزود: تمام تلاش و همت خود را به کار خواهیم بست تا مشارکت کنندگان به هدف از پیش تعیین شده خود دست یابند و با رضایت کامل نمایشگاه ها را ترک نمایند که این امر زمینه ساز بالا بردن سطح کیفی و کمی نمایشگاه ها در سال های آتی خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها