مربی عقیدتی سیاسی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

غدیر نقشه راه جامعه اسلامی است و هر آن چه در اسلام داریم از برکت غدیر خم است

زنجان- مربی عقیدتی سیاسی سپاه انصارالمهدی( عج) استان زنجان گفت: باید واقعه غدیر و مسئله ولایت برای مردم تبیین شود تا انحرافات تاریخی که در جهان اسلام اتفاق افتاده برای مسلمانان روشن شود.
کد خبر: ۹۵۲۴۸۷۹
|
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱

غدیر نقشه راه جامعه اسلامی است و هر آن چه در اسلام داریم از برکت غدیر خم است

حجت الاسلام باقر محمدی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با تبریک عید غدیر خم اظهار داشت: واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام (ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در سال دهم قمری در محلی به نام غدیر خم، دست‌امیرالمومنین (ع) را بالا برده و ایشان را به جانشینی خود انتخاب کردند.

وی بیان کرد: اهمیت این پیام به خوبی از آیة ۶۷ سوره مائده پیداست که یا« أیها الرسول بلغ ما أنزل الیک من ربّک فان لم تفعل فما بلّغت رسالته و الله یعصمک من النّاس»ای پیامبر، آنچه را از ناحیه پروردگارت به تو نازل شد، ابلاغ کن و اگر انجام ندهی رسالت خویش را به پایان نبرده‌ای.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه خداوند به پیامبر (ص) دستور داد آنچه خداوند بر ایشان نازل کرده را ابلاغ کند و اگر این کار را نکند، رسالتش را انجام نداده است گفت: «الیوم أکملت لکم دینکم و أتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دیناً؛ امروز، دینتان را برای شما کامل و نعمت خود را بر شما تمام نمودم و دین اسلام را برای شما پسندیدم.

مربی عقیدتی سیاسی سپاه انصارالمهدی (عج) سپاه استان تصریح کرد: عید غدیر بزرگ‌ترین عید مسلمانان و عیدالله الاکبر است و ما هر آن چه در اسلام داریم از برکت غدیر خم است.

وی با اشاره به احادیثی در خصوص درباره فضلیت عید غدیر گفت: پیامبر اسلام (ص) فرمود: روز غدیر برترین عید‌های امت من است و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برای آنان پسندید همچنین امام رضا (ع) نیز درباره عظمت عید غدیر فرمود: روز غدیر در میان اهل آسمان مشهورتر است تا میان اهل زمین وامام صادق (ع) فرمودند روز غدیر، روز عبادت است.

حجت‌الاسلام محمدی در ادامه با بیان اینکه غدیر نقشه راه جامعه اسلامی است تاکید کرد: باید واقعه غدیر و مسئله ولایت برای مردم تبیین شود تا انحرافات تاریخی که در جهان اسلام اتفاق افتاده برای مسلمانان روشن شود.

وی تصریح کرد: از نظر شیعه و علمای سنی حدیث غدیر یک سند تاریخی محکم بر خلافت حضرت علی (ع) بعد از پیامبر (ص) است و بسیاری از علمای اهل سنت نیز حدیث غدیر را قبول دارند.


مربی عقیدتی سیاسی سپاه انصارالمهدی (عج) سپاه استان زنجان؛ با بیان اینکه مسئله‌ی امامت و ولایت و زنده نگهداشتن غدیر، در واقع زنده نگهداشتن اسلام است گفت:اگر واقعه غدیر به معنای واقعی محقق شده بود و آنچه پیامبر (ص) در روز غدیر اعلام کردند درست اجرا می‌شد بسیاری از مشکلات که در طول تاریخ ایجاد شد و مسیر تاریخی جهان اسلام را منحرف کرد شکل نمی‌گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار