واحدهای تخریب شده ناشی از سیل گرمی قبل از شروع فصل سرما احداث می‌شود

مدیر بنیاد مسکن شهرستان گرمی گفت: مرمت و بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده ناشی از سیل خردادماه شهرستان گرمی تا شروع فصل سرما به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۹۵۲۴۹۷۳
|
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

واحدهای تخریب شده ناشی از سیل گرمی قبل از شروع فصل سرما احداث می‌شود

به گذارش خبرگراری بسیج اردبیل محمد علی رحیمی روز پنجشنبه در مصاحبه با ایرنا با اشاره به آسیب‌های وارده سیل‌های خردادماه به واحدهای مسکونی روستایی و شهری شهرستان گرمی اظهار کرد: سیل شهرستان گرمی خسارت‌های سنگینی به واحدهای مسکونی منطقه وارد کرد که در روستاها ۶۸۸ مورد این خسارت‌ها تعمیری و ۱۱۰ مورد احداثی بوده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان گرمی اضافه کرد: در شهر گرمی هم ۸۰ مورد تعمیری و ۱۶ مورد احداثی بود که واحدهای تعمیری نیاز به مرمت و واحدهای احداثی نیاز به بازسازی دارند.

وی اضافه کرد: در روستاها برای پرداخت تسهیلات بانکی، کمک بلاعوض همه واحدهای آسیب دیده تعمیری و احداثی پرونده تشکیل شده است ، ضمن اینکه بر اساس تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن قرار است بنیاد میلگرد و سیمان این واحدها را تامین کند.

رحیمی یادآورشد: برای واحدهای احداثی سه هزار میلیارد ریال وام بانکی و ۵۰۰ میلیون ریال هم به صورت بلاعوض تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان گرمی با بیان اینکه تا قبل از فصل سرما واحدهای احداثی‌ تکمیل خواهد شد، گفت: از ۱۱۰ واحد احداثی، عملیات پی‌کنی و فونداسیون ۵۶ واحد شروع شده و تعمیرات واحدها هم با مراجعه متقاضیان و صاحبان واحدهای آسیب دیده آغاز می‌شود که از این واحدها هم ۶۶ واحد شروع شده است.

وی یادآورشد: میزان خسارت احداثی برای هر واحد چهار هزار میلیارد ریال و خسارت تعمیری ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: در سیل‌های خردادماه اخیر همچنین ۵۵۰ میلیارد ریال به معابر و ابنیه داخلی پنج روستای شهرستان خسارت وارد شده است که برای بازسازی و مرمت آن در مرحله تعیین پیمانکار هستیم و تلاش می‌کنیم در فصل کاری این بخش را هم اجرا کنیم.

ارسال نظرات