سیل اخیر ۴۰۰۰ میلیارد تومان به گرمی خسارت زد

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس گفت: در سیل اخیر بیش از ۴ هزار میلیارد تومان به شهرستان گرمی آسیب وارد شده و مزارع، ابنیه، احشام، جاده ها، راه های بین مزارع، پل ها و منازل مسکونی دچار خسارت شد.
کد خبر: ۹۵۲۵۸۶۷
|
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

سیل اخیر ۴۰۰۰ میلیارد تومان به گرمی خسارت زد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ولی اسماعیلی صبح امروز در نشست مشترک با مدیرعامل کشت و صنعت مغان اظهار کرد: این خسارت‌های از سوی دولت و با حضور وزیر کشور برآورد شده که انتظار می‌رود در اسرع وقت و قبل از پایان فصل کاری اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی مناطق آسیب دیده پرداخت شود تا بتوانیم خانواده های آسیب دیده را ساماندهی و در منازل خود اسکان دهیم.

وی با اشاره به کاهش 85 درصدی خرید گندم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خاطرنشان کرد: این کاهش محسوس نشان از رکود بازار است که در این راستا نیاز است تا وزارت جهاد کشاورزی تمهیدات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش های مدیرعامل کشت و صنعت مغان در امدادرسانی به سیل زدگان تصریح کرد: انتظار می رود این شرکت در تامین بذر و علوفه کشاورزان آسیب دیده از خسارات سیل اخیر اقدامات لازم را انجام دهند.

در این نشست فرماندار گرمی نیز با اشاره به اینکه 12 سیل مکرر در گرمی خسارات جبران ناپذیری را برای اقتصاد شهرستان به دنبال داشت، اظهار کرد: تبعات عمیق این حادثه را در آینده نزدیک به هنگام فروش احشام به لحاظ تنگدستی و فقدان دسترسی به نهاده برای تغذیه دام ها مشاهده خواهیم کرد.

حسین مولایی بیان کرد: جبران خسارات وارده در عرض یکسال امکانپذیر نبوده و اثرات مخرب آن در طول سالیان متمادی در زندگی و معیشت مردم منطقه لمس خواهد شد.

 قاسم محمدی در این نشست اظهار کرد: با تداوم مساعدت ها به سیل زدگان شهرستان گرمی و براساس مصوبه هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مبالغی کمک نقدی به سیل زدگان شهرستان گرمی تخصیص یافت.

 وی با ابراز تاسف از وارد شدن خسارات هنگفت به کشاورزان منطقه خاطرنشان کرد: با توجه به خسارت کشاورزان از محل سیل، خشکسالی و تگرگ و از بین رفتن قسمت اعظم تولیدات کشاورزی اهالی شهرستان گرمی کشت و صنعت مغان در راستای مسئولیت های اجتماعی خویش آماده تامین بذور مورد نیاز خسارت دیدگان گرمی است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان بیان کرد: در راستای تامین بذر مورد نیاز شهرستان گرمی با شرایط ویژه هماهنگی های لازم از طریق فرمانداری، جهاد کشاورزی و تعاون روستایی شهرستان های گرمی و انگوت انجام خواهد شد.

محمدی گفت: همچنین با توجه به ورود خسارت هنگفت به باغات شهرستان گرمی این بنگاه اقتصادی آمادگی خویش را در راستای تامین نهال مورد نیاز خسارت دیدگان اعلام می کند.

وی از ورود 10 هزار اصله نهال از کشور صربستان به کشت و صنعت مغان خبر داد و بیان کرد: 15 هزار اصله نیز در فصل پائیز تحویل این شرکت می شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با بیان اینکه از کشور اسپانیا نیز واردات نهال انجام می شود، تصریح کرد: در شرکت کشت و صنعت مغان نیز تولید نهال با روش کشت بافت انجام خواهد شد که ما می توانیم نهال های مورد نیاز باغداران گرمی و انگوت را از این محل تامین کنیم.

ارسال نظرات