سردار طهماسبی:

تحقق طرح محلات اسلامی نیازمند هم افزایی و مشارکت بسیج و کانون‌های مساجد است

زنجان _ جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه تحقق طرح محلات اسلامی نیازمند هم افزایی و مشارکت بسیج و کانون های مساجد است، گفت:خوشبختانه در استان زنجان در خصوص اجرای این طرح اتفاقات و برنامه های خوبی صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۵۲۶۶۶۵
|
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

تحقق طرح محلات اسلامی نیازمند هم افزایی و مشارکت بسیج و کانون‌های مساجد است

سردار ابوالفضل طهماسبی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با اشاره به طرح تحقق محلات اسلامی، اظهار داشت:هدف از اجرای این طرح همکاری و مشارکت پایگاه‌های مقاومت بسیج با کانون‌های فرهنگی مساجد، هیئت امنا، امام جماعت و افرادی که نقش موثر در مساجد دارند است تا بتوانیم از این ظرفیت و بستر جهت کمک و ارائه خدمات به مردم استفاده کنیم و این طرح با همکاری و هم‌افزایی ارکان مساجد محلات اسلامی، در محلات تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه این طرح از چند سال گذشته در کشور آغاز شده است، عنوان کرد:خوشبختانه در استان زنجان با جلسات برگزار شده و هماهنگی‌های میان مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج این طرح در حال اجرا است.

این مسئول با بیان اینکه از زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم تا کنون مساجد بهترین مکان برای حل برخی از مشکلات و تعامل بیشتر مردم با یکدیگر است، افزود:پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل (ره) فرموند مسجد سنگر است و این سنگر‌ها را حفظ کنید و این مساجد محلی برای عبادت و تربیت فرزندان است.

سردار طهماسبی با بیان اینکه ارتباط مدارس با مساجد نیز یکی از اهداف این طرح است، گفت:اگر مدارس، محلات، پایگاه مقاومت بسیج و مساجد با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند می‌توانند اتفاقات بزرگی رقم بزنند و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز بر این موضوع تاکید دارند و معتقدند پایگاه مقاومت بسیج باید در داخل و کنار مساجد قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه پایگاه‌های مستقر در مساجد به عنوان سپاه در قالب کوچک در محلات خواهد بود، خاطرنشان کرد:امروز شاهد کار‌های بزرگ در مساجد هستیم ازجمله توزیع بسته‌های معیشتی، شناسایی زوج‌های نیازمند و تهیه جهیزیه، ارائه خدمات حقوقی و پزشکی و برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگری و برگزاری برنامه‌های مناسبتی با همکاری جوانان و نوجوانان صورت می‌گیرد.

جانشین فرمانده سپاه استان زنجان با بیان اینکه هدف از اجرای طرح محلات اسلامی ارائه خدمات مختلف به مردم است، تصریح کرد:شناسایی مشکلات محله و انتقال آن به مسئولین، اصلاح ظرفیت ها، تعامل و جلب مشارکت مردمی برای حل مسائل و تامین امنیت، ازدواج آسان، برپایی حوزه‌های علمی، فعالیت قرآنی، محرومیت زدایی، سازندگی، بصیرت افزایی، برپایی یادواره‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، ترویج فرهنگ انفاق، تشکیل صندوق‌های قرض الحسنه، حامی یابی برای نیازمندان، هیئت مذهبی و سیاسی محله از جمله اهداف این طرح می‌باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح محلات اسلامی نمایشگاهی برپا خواهد شد، عنوان کرد:این نمایشگاه در هفته آتی در سازمان بسیج برگزار و یکی از پایگاه‌های مقاومت بسیج استان زنجان با هدف معرفی دستاورد‌های و پیشرفت‌های خود در راستای طرح تحقق محلات اسلامی حضور خواهد داشت.

سردار طهماسبی خاطر نشان کرد:هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی با رده‌های نمونه بسیج برتر، آشنایی مسئولین عالی کشور با خلاقیت و ظرفیت‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج، ترویج و انتشار الگوی‌های برتر، فراهم کردن زمینه هم افزایی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی با مساجد و زمینه سازی برای اجرای بهتر طرح محلات اسلامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار