خبرهای داغ:
گفتگوی اختصاصی بسیج؛

نخبه بسیجی که برای اولین بار در دنیا کشت برنج با آبیاری قطره ای انجام داد

گفتگوی اختصاصی خبرگزاری بسیج در باغملک با نخبه بسیجی که در حوزه کشاورزی با انجام اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی کاشت برنج با روش آبیاری قطره ای را انجام داد که باعث کاهش ۸۰ درصدی مصرف آب شده و در ۵ استان اجرایی کرد.
کد خبر: ۹۵۲۷۱۰۹
|
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹

۱-لطفا خودتون را معرفی کنید و بفرمایید از چه زمانی فعالیت علمی پژوهشی را شروع کردید؟

بانام و یاد خداوند 

یونس منگشتی هستم، کارشناس ارشد

 مدیریت کشاورزی، از زمان شروع دانشگاه، سال 1382شروع کرده ام. 

 

2-میزان تحصیلات شما چقدر هست و تاثیر فعالیت های علمی پژوهشی در تحصیلات شما چقدر بوده است.

کارشناسی مهندسی تولیدات دامی از دانشگاه دولتی گیلان، وکارشناس ارشد مدیریت کشاورزی شوشتر و پذیرفته شده با رتبه ی 9در مقطع دکتری توسعه کشاورزی (بدلیل سیستم تمام وقت وعدم اجازه ی سازمان، قادر به ادامه تحصیل نبودم). 

فعالیت های علمی و پژوهشی با تحصیل در بارتباط هستند و به نوعی بدنبال این ارتباط، تحصیل در مقاطع بالاتر را سبب میشود. 

 

3-از چه سالی به عضویت بسیج در آمدید و فعالیت علمی شما در بسیج از چه سالی شروع شد.

از سال اول دبیرستان به عضویت بسیج دانش آموزی درآمده و با شرکت در آزمونهای علمی و... در دوران دبیرستان و همزمان با شروع دانشگاه و در زمان دانشجویی، پروژه های اصلاح نژاد دام، اصلاح مرغ بومی و... را شروع کردم. 

4-دلیل روی آوردن شما به فعالیت علمی و پژوهشی چه چیز بوده است.

شروع کار و فعالیت علمی با مطالعه و یا احساس نیاز شروع میشود و این احساس نیاز میتواند نیاز یک موسسه، شرکت و یا نهادی باشد که در قالب پروژه به محققین سپرده خواهد شد. 

و یا اینکه محقق با توجه به ارتباطات کاری، واحساس نیاز اقدام به تحقیق و شروع به فعالیت تحقیقاتی میکند. 

ویا مراکز تحقیقاتی، پارکهای علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان، که گاها دولتی و شبه دولتی و بعضا خصوصی با یارانه دولتی میباشند. 

 

5-: تااکنون چه مقام هایی کسب کرده اید؟

با توجه به طرح های تحقیقاتی انجام شده علی الخصوص کشت برنج بصورت قطره ای برای اولین بار در دنیا، با توجه به بحرانهای آبی در کشور و استان نتایج عالی بدست آمده یعنی کاهش 80درصدی مصرف آب باعث توجه در سطح کشوری و استانی شده است. و در جشنواره های علمی تجلیل شده ایم. وهم اکنون مشاور ومجری طرح در پنج استان میباشم. 

6-در مورد پایگاه استعدادیابی توضیحاتی ارائه دهید.

با توجه به ظرفیت های علمی بالا در شهرستان وجود پارک علم فناوری و یا چند موسسه آموزشی برای مقاطع مختلف سنی در شهرستان از ضروریات هست. 

 

8-در اعطای امتیاز پایگاه استعدادیابی چه افراد و سازمانهای با شما همیاری داشتند. 

در خصوص طرح های تحقیقاتی انجام شده به دلیل ارتباطات کانون بسیج مهندسین کشاورزی با ناحیه در 10سال اخیر فرماندهان محترم ناحیه و همکاران بزرگواراشان، بعضی از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان و استان، مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان،سازمان تحقیقات کشاورزی استان ، پژوهشکده میوه های گرمسیری استان مساعدت و همراهی داشته اند. 

9: چه توصیه ای برای جوانان و نسل پنجمی های انقلاب دارید؟ 

با توجه به ظرفیت های موجود و با توجه به رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص رشد دانش، نیازهای شهرستان، استان و کشور را شناسایی کرده و حتی برای جزئی ترین این مشکلات شروع کنند. ودر راه این هدف با یکبار و یا دوبار کار کردن و در صورت عدم حصول نتیجه نا امید نشوند و پشتکار داشته باشند. 

10-اگر تقاضایی از مسئولین دارید بفرمایید

مسئولین محترم شهرستانی، میتوانند راه را برای فعالین و علاقمندان هموار کنند. 

 

11بسیج و سپاه چه کمکی میتواند به نخبگان کنند در سایه بی توجهی سایر نهاد به نخبگان

با توجه به ضعف و یا کم کاری برخی نهادها استفاده از ظرفیت های مساجد و همچنین نخبگان بسیجی که حاضر به برگزاری دوره های تخصصی و آموزشی رایگان هستند استفاده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار