امام جمعه اردبیل:

باید الگوهای بزرگ کشور را به نسل جدید معرفی کنیم

امام جمعه اردبیل با تاکید بر لزوم معرفی فرماندهان دفاع مقدس به نسل جدید گفت: یک نظام تربیتی باید حتما الگو داشته باشد تا نسل جدید اصولی که به صورت نظری آموخته است را در عمل مشاهده کند
کد خبر: ۹۵۲۸۲۳۶
|
۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶

باید الگوهای بزرگ کشور را به نسل جدید معرفی کنیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله «سیدحسن عاملی» روز پنجشنبه در آیین تجلیل از سردار «محمدتقی اصانلو» فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در نشست شورای اداری اردبیل ضمن تاکید بر لزوم تجلیل از مجاهدت‌های رزمندگان و فرماندهان اسلام اظهار کرد: ما باید برای نسل جدید الگوهای بزرگ نشان دهیم، در یک نظام تربیتی باید حتما الگویی باشد تا یک جوان عملا اصولی که به صورت تئوری گفته شده را مشاهده کند.

 

وی با بیان اینکه الان جنگ ، جنگ الگو است اظهار کرد: ما می‌خواهیم قهرمانان بزرگ و افرادی که عزت کشور مدیون آنهاست و استقلال کشور بستگی به تلاش آنها دارد و افتخارآفرین در جهان شده‌اند و گمنام هستند را به جوانان معرفی کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تاکید بر لزوم روشنگری درباره جایگاه بسیار رفیع سپاه و نقش استثنایی آن در سرنوشت کشور گفت: تمام نیروهای مسلح برای کشور زحمت کشیده‌اند و ما در برابر تلاش آنها ادای احترام می‌کنیم. ارتش عزت فوق‌العاده‌ای در کشور ایجاد کرده است ، ارتش ما در دنیا از جهت توان نظامی ، روحی ، اطاعت از رهبری ، آخرین یافته‌های علمی و صنایع دفاعی کارهای بزرگی کرده‌ است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهدای بزرگوار ما هر کدام یک ملت بودند، گفت: شهدا انسان‌های باعظمتی هستند که نمی‌توان برای آنها قیمت گذاشت. ۲۲۰ هزار جوان که در آینده کشور می‌توانستند تاثیرگذار و فاخر باشند را قربانی دادیم و امروز خدا را شکر می‌کنیم آنها در مقابل استکبار جهانی ایستادند.

 

ائمه اطهار از اصولشان تنازل نکردند

 

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: امروز باید یزید را بشناسیم و بعد زنجیر و سینه بزنیم. امام حسین (ع) با یزید مشکل نداشت با تفکر یزید مشکل داشت. نه امام حسین (ع) ، نه امام علی (ع) و نه سایر ائمه اطهار (ع) از اصولشان تنازل نکردند ، اگر تنازل کرده بودند شهید نمی‌شدند، آنها محکم ایستادند.

 

وی ادامه داد: در تاریخ انقلاب اسلامی ۲ شخصیت، هویت شیعیان را در دنیا حفظ کرده‌اند یکی امام راحل (ره) کههیچ وقت تنازل نکرد ودوم مقام معظم رهبری است ، اگر تنازل می کردند شیعه ذلیل و خوار شده بود و امروز می‌بینید که شیعه سربلند است.

 

آیت الله عاملی اظهار کرد: ما در دفاع مقدس ۲۲۰ هزار شهید دادیم و کار عظیمی در جهان آغاز کردیم و امروز صدای اردوگاه امام حسین (ع) به برکت جسارت، شفاعت، قدرت، درایت و آینده‌نگری مقام معظم رهبری فقط در ایران شنیده می‌شود. نیروهای مسلح و سپاه معظم با اقتدار در برابر دشمنان ایستاده‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: در کربلا به شدت دنبال این بودند که امام حسین (ع) را نکشند بلکه ایشان را در معرض فشار قرار دهند تا تسلیم شود ، امام حسین (ع) یک کلمه بلی را نگفت و فرمود من به ظلم و ظالم بلی نمی‌گویم.

پیشرفت کشور وابسته به امنیتی است که نیروهای مسلح تامین کردند

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور نیروهای مسلح کشورمان در اقصی نقاط جهان گفت: الان وظیفه مهم ما این است که نقش نیروهای مسلح و سپاه معظم را نشان دهیم چرا که اقتدار و عزت کشور و تمام پیشرفت‌های علمی وصنعت وابسته به امنیتی است که در سایه تلاش نیروهای مسلح و سپاه حاصل شده است.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به حضور و نقش آفرینی سپاه در تمام عرصه‌ها اظهار کرد: امروز در جایی که بحران نظامی پیش می‌آید، در حوادث غیرمترقبه و بحران‌های علمی سپاه حضوری جدی دارد. ما در توان هسته‌ای حلقه مفقوده داشتیم سپاه در توان هسته‌ای حلقه مفقوده را پیدا کرد ، سپاه در صنایع بسیار پیشرفته استراتژیک نظامی حضور دارد ، در جایی که سیل و زلزله است ، جایی که دولت پول ندارد و می خواهد کشور را تبدیل به کارگاه می‌کند ، سپاه حضوری فعال و مقتدر دارد.

 

آیت‌الله عاملی با یادآوری راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار کرد: امروز ۱۲۰ میلیون لیتر مصرف بنزین ماست و ۱۰۵ میلیون لیتر تولید ماست ، آمریکا چشم طمع به پمپ بنزین‌ها دوخته بود شکر خدا این مجموعه مبارک کار بزرگی انجام داده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: امروز درسی که از کربلا باید بگیریم این است که اراده‌مان نشکند ، اراده امام حسین (ع) در کربلا نشکست. تو از رشوه ، ریاست ، صندلی مجلس نمی‌گذری برای یک صندلی هزار ادا و برنامه درمیاوری ولی از امام حسین حرف می‌زنی ، این را بدان که سر امام حسین (ع) کلاه نمی‌رود.

 

وی گفت: الان زمان کار وظیفی نیست، هرکس به کشور، ملت و اعتلای کشور علاقه دارد و می‌خواهد کشور و ملت سربلند باشد باید جهادی کار کند.

 

آیت‌الله عاملی در پایان با اشاره به مجاهدت‌های خاموش سردار اوصانلو گفت: آقای اوصانلو یادگار و تنها فرماندهی است که از دورانی که به بلوغ رسید، وارد میدان شده و تا الان در صحنه‌های دفاع حضور دارد، ایشان با خدا و با سیدالشهدا معامله کرد و در همه صحنه‌ها سرافراز بود و افتخار آفرینی کرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج سردار اوصانلو از فرماندهان دوران دفاع مقدس بوده که همراه با رزمندگان در عملیات‌های مختلف، رشادت‌های فراوانی به یادگار گذاشته و پس از دفاع مقدس نیز فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) و قرارگاه عاشورا را بر عهده داشته است و این آیین تجلیل به پاس یک عمر مجاهدت این سردار بزرگوار در انقلاب اسلامی و مبارزه با گروهک‌های تکفیری و تأمین امنیت و آرامش شمال‌غرب ایران برگزار شد.

 

سردار محمدتقی اوصانلو متولد سال ۱۳۴۱ در شهر زنجان، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس در عملیات های مختلف حضور داشت و در عملیات خیبر و بدر جانشین فرمانده گردان در لشکر عاشورا بود.

 

وی در عملیات والفجر ۸ و کربلای ۵ فرمانده گردان غواصی لشکر ۳۱ عاشورا که اغلب آنها را رزمندگان زنجانی تشکیل می‌داد، بود و در عملیات والفجر ۱۰ جانشین تیپ ۳۶ انصارالمهدی شد که همراه با رزمندگان در راه دفاع از کشور رشادت های فراوانی به یادگار گذاشت.

 

اوصانلو در فاصله سال های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۲ فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در منطقه شمال غرب کشور را بر عهده داشت.

 

وی از ۱۳۸۷ تا ۱۴۰۰ با حفظ سمت فرمانده قرارگاه عاشورا نیز بود.

 

سردار محمدتقی اوصانلو در سال ۱۴۰۰ نشان فتح را از سوی مقام معظم رهبری دریافت کرده است.

ارسال نظرات