خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصباح:

پیام امام حسین (ع) ظلم‌ستیزی و مبارزه با هرگونه ظلم است

همدان-امام جمعه شهرستان بهار گفت: زمانی که محرم فرا می‌رسد همه عالم عزا دار می‌شود و تمام چشم‌ها گریان و گوش‌ها و زبان‌ها ذاکر می‌شود، پیام امام حسین (ع) ظلم‌ستیزی و مبارزه با هرگونه ظلم است.
کد خبر: ۹۵۲۸۴۰۵
|
۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، حجت‌الاسلام رضا مصباح در خطبه‌های نماز جمعه شهر بهار با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: زمانی که انسان به آنچه که در این عالم وجود است دقت می‌کند، در این عالم ذره‌ای خلل و بیهودگی نیست، این خالقی که عالم وجود را به این انسجام و همبستگی و اعتدال خلق کرده، این خالق نمی‌تواند انسان را بیهوده آفریده باشد.

وی افزود: زمانی که این عالم را ببینیم همه بر مدار اعتدال است، اگر انسان درست تدبر و تفکر کند باید عوامل غفلت زا را کنار بگذارد، تردیدی در مورد هدف و خالق انسان ایجاد شود و اگر ما عوامل غفلت‌زا را کنار گذاشتیم و آنچه که باعث تردید انسان از بین رفت، انسان می‌تواند مسیر خود را خوب تشخیص می‌دهد.

امام جمعه بهار با اشاره به اینکه آنچه که برای دنیاست، هدف نیست وسیله است، بیان کرد: یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود عوامل غفلت زا از انسان دور شود مقایسه بین دنیا و آخرت است، از آنجایی که دنیا زود گذر است؛ اگر مسیر لذت را پیدا کنیم يقينا ذره‌ای از خدا فاصله نمی‌گیریم و اگر لذت با خدا بودن را درک کنیم این لذت را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: زمانی که محرم فرا می‌رسد همه عالم عزا دار می‌شود و تمام چشم‌ها گریان و گوش‌ها و زبان‌ها ذاکر می‌شود، پیام امام حسین (ع) ظلم‌ستیزی و مبارزه با هرگونه ظلم است .

مصباح پیامد قیام کربلا را سازندگی عاشورا دانست و گفت: آنچه که عاشورا را زنده نگه داشته اراده الهی است، امام حسین(ع) روی انسانیت را سفید کرد و انسان را زنده نگه داشت و اگر این قیام و ظلم ستیزی اباعبدالله (ع) نبود، هم اکنون انسان در ورطه حیوانی سقوط کرده بود.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) با بهره‌گیری از فرصت گرانقدر کربلا درس‌هایی را به ما آموخت، ادامه داد: بزرگ‌ترین درسی که اباعبدالله الحسین (ع) در برابر چشم جهانیان به نمایش گذاشت رفتار اخلاق گونه و صبر و شکیبایی در برابر بندگی خدا بود؛ مشکل امروز جامعه ما، این است که در چشمه خدا سیراب نمی‌شویم و به همه در می‌زنیم تا آرامش خود را بجوییم .

امام جمعه بهار گفت: ما تا آخر پای آرمان‌های نبی مکرم اسلام (ص) خواهیم بود و پای ارزش‌های انسانی ایستاده‌ایم و از تمام آزاداندیشان و کسانی که خون انسانیت در آنها جریان دارد، درخواست داریم که عمل شیطانی هتک حرمت به قرآن در کشور سوئد را محکوم کنند.

وی در پایان از مردم شریف و ولایتمدار شهرستان بهار دعوت کرد در نماز ظهر عاشورای حسینی شرکت کنند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار