خبرهای داغ:

والدین، سوء تغذیه کودکان را با ترفندهای غذایی درمان کنند

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: والدین با استفاده از اصول غذایی مناسب شامل مقوی و مغذی کردن غذا و ترفند‌های مناسب می‌توانند با این مساله مقابله کنند.
کد خبر: ۹۵۲۸۷۸۶
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

مهنوش صاحبدل رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان تبعات مربوط به سوء تغذیه در کودکان را شامل کم وزنی، لاغری، قد کوتاهی و یا اضافه وزن و چاقی عنوان کرد و افزود: لاغری زودتر از همه این موارد و کوتاه قدی با تاخیر بیشتری نسبت به دیگر موارد پدیدار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقوی و مغذی کردن غذایی ۲ اصل مهم در تغذیه کودکان به شمار می‌رود گفت: برای مقوی کردن غذای کودک راهکار‌های مختلفی وجود دارد؛ به عنوان مثال می‌توان تکه‌های گوشت، سبزیجات و سیب زمینی غذا‌های پخته شده با آب کم را تفکیک و بعد از نرم کردن، آب غذا را اضافه کرد تا به شکل پوره آماده شود.

صاحبدل ادامه داد: والدین به غذای کودکان مقدار کمی (به اندازه یک قاشق مربا خوری) روغن زیتون و یا روغن مایع اضافه کنند و بر روی نان یا بیسکوییت کودک مقدار کمی کره بمالند.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر اهمیت میان وعده برای کودکان بیان داشت: انواع مغز‌ها از جمله گردو، پسته و بادام با داشتن انرژی، پروتئین، املاح و مواد معدنی مناسب به صورت پودر شده به غذای کودک یا میان وعده اضافه شود.

او افزود: افزایش دفعات و مدت زمان شیردهی در کودک زیر ۲ سال بیشتر باشد، استفاده از غذای کمکی متناسب با سن کودک نیم تا یک ساعت بعد از تغذیه با شیر، انتخاب غذا‌های کم حجم و پر انرژی با استفاده از اصول مقوی کردن غذا، اضافه کردن کره، روغن، زرده تخم مرغ، گوشت، مرغ و استفاده از میان وعده شیر برنج، پوره سیب زمینی، فرنی، کیک، شیر، نان و پنیر نیز مناسب است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار