خبرهای داغ:
حجت السلام والمسلمین جعفرزاده :

حادثه کربلا برای ما یک حادثه بزرگ اجتماعی است. یعنی در تربیت ما، در خلق و خوی ما این حادثه اثر دارد.

کد خبر: ۹۵۲۹۰۱۸
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴

به گزارش خبر گزاری بسیج ، به نقل از روابط عمومی و تبلیـغات ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان به مناسبت ششمین روز از ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام که در حسینیه شهدای این ناحیه بر گزار گردید ، حجت السلام والمسلمین جعفرزاده  کارشناس مسائل دینی مطالبی  در مورد تحریف واقعه کربلا بیان نمود .

ایشان  در مورد تحریف واقعه کربلا گفت : سایر قضایای دنیا که تحریف صورت می‌گیرد به چه علت صورت می‌گیرد، چرا بشر حوادث و قضایا و احیانا شخصیت ها را تحریف می‌کند؟ مخصوصا در حادثه عاشورا و نقل حادثه کربلا، چه عواملی دخالت داشته است که تحریفاتی در این قضیه ایجاد شود.

این کارشناس دینی در ادامه اذعان داشت : متاسفانه با توجه به رشد روز افزون تحریفات که در مـورد روز عاشورا و وقـایع آن ایـجاد شـده است؛ بررسی ایـن واقـعه بـزرگ تاریخ مسـلمین، لازم می نمود،که شهید مطهری درکتاب حماسه حسینی به بررسی تحریفات واقعه کربلا پرداخته است

جعفرزاده در ادامه بیان داشت : حادثه کربلا برای ما یک حادثه بزرگ اجتماعی است. یعنی در تربیت ما، در خلق و خوی ما این حادثه اثر دارد. حادثه‌ای است که خود به خود بدون این که هیچ قدرتی ما را مجبور کرده باشد، که از وقت خودمان را برای گوش دادن به  قضایای مربوط به آن صرف می‌کنیم. میلیون‌ها تومان در این راه خرج می‌کنیم، این قضیه باید همانطوری که هست و همان طوری که بوده است بدون کم و زیاد بیان شود و اگر کوچکترین دخل و تصرفی از طرف ما در این حادثه صورت بگیرد، حادثه را منحرف می کند و به جای این که ما از این حادثه استفاده بکنیم قطعا ضرر خواهیم کرد. پس در نقل و بازگو کردن حادثه عاشورا ما هزاران تحریف وارد کرده‌ایم!

این کارشناس مسائل دینی افزود: امروز باید عزای حسین را گرفت، اما در عصر ما برای حسین یک عزای جدیدی است که در گذشته نبوده است و آن عزای جدید، برای این همه دروغ‌هایی است که درباره حادثه کربلا گفته می‌شود و هیچ کس جلوی این دروغ‌ها را نمی‌گیرد. به این مصیبت حسین بن‌علی باید گریست نه برای شمشیرها و نیزه‌هایی که در آن روز بر پیکر شریفش وارد شد.

حجت السلام والمسلمین جعفر زاده در پایان به عوامل تحریف  اشاره و خاطر نشان کرد : این عوامل برسه قسم است:

عامل اول عمومی ، عامل دوم تمایل بشر به اسطوره سازی و افسانه سازی است ، عامل سوم یک عامل خصوصی است. این دو عامل که عرض کردم یعنی غرض ها و دشمنی های دشمنان در تمام تاریخ های دنیا هست. حس  افسانه سازی در تمام تاریخ های دنیا رخ داده است. ولی در خصوص حادثه عاشورا یک جریان و عامل بالخصوصی هست که سبب شده است در این داستان، جعل واقع شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار