خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین صادقی،مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان(عج):

قلب عزادار حسین نمی‌میرد،قدر این جلسات را بدانیم

حجت الاسلام والمسلمین صادقی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) با بیان ارزش حضور در مجالس و محافل مزین به اسم اهل بیت،گفت: نفس همه شما که در مجلس عزای حسین شرکت می‌کنید تسبیح و اندوه شما ، عبادت است.
کد خبر: ۹۵۳۱۳۲۳
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه امام صادق (ع) استان اصفهان: حجت الاسلام و المسلمین صادقی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با تاکید بر حضور پر شور در مجالس عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام گفت: طبق روایت از معصوم هر کس در این مجالس حضور پیدا کند هیچ گاه قلبش نمی میرد لذا همیشه سعی کنید در مجالس حضور داشته باشید،برای این مجالس خرج کنید،وقت گذاری کنید و هر چه در توان دارید برای برپای مجالس ابا عبدالله(ع) بکار ببرید.

وی افزود:ما خیلی در مورد قمر بنی هاشم ع کتاب نداریم،اما ایشان زیارتنامه ای دارندکه از حضرت صادق ع نقل شده که حضرت ابالفضل ع چند ویژگی دارند:اول اینکه کارهای او درراه رضای خدا و خالصانه است دومین ویژگی مطیع واطاعت محض از خدا،رسول خدا وامام حسن ع وامام حسین ع است،آنگونه که تا پدرشان حضرت علی ع در قید حیات بودند در حضور ایشان صحبت نمی کردندوادب داشتند.


نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) گفت:جوانان ما باید الگوی خود را حضرت قمر بنی هاشم(ع) قرار دهندو در مقابل امام حسین ع وامامان معصوم ،مسجد،مقدسات ،پدر ومادر وبزرگان ،پرچم و سرود ملی کشور ادب کنندواگر اینگونه نباشند،حضرت اباالفضلی و علی اکبری ع نیستند.


حجت الاسلام صادقی گفت:حضرت علی اکبر ع در مقابل پدرشان امام حسین ع از تشنگی خجالت می کشیدند،بااین حال به پدرگفتند از عطش در حال مرگ هستم و هرچه زود تر مرا به میدان جنگ بفرستید تا از دست جدم رسول خدا ص سیراب شوم.همهٔ جوانان باید با تعصی ازحضرت علی اکبر ع ادب و شجاعت راسرلوحه رفتار وکار خویش قرار دهند.


وی افزود:خانواده ها وقتی در عزاداری امام حسین ع شرکت می کنند،باید به هم وفادار باشند،آقا قمر بنی هاشم ع مظهر غیرت بود.ما اسم غیرت را می آوریم اما بعضی اوقات غیرت دینی،ملی و ناموسی نداریم،غیرت فقط نسبت به زن وفرزند نیست،مثلاًدانشجویی از امکانات کشور برای تحصیل علوم پزشکی استفاده می کند وتصمیم می گیرد به جای خدمت به کشور،به کشوردیگر مثلاًکانادا مهاجرت کندوبه آنها خدمت دهدیا مثلاًاستاد دانشگاهی شاگردانش را تشویق به درس خواندن واستفاده ار امکانات دولتی می کند ومدارمش را در کشور دیگر به کار ببرد،این نسبت به کشورش غیرت ندارد.


وی گفت:امام صادق(ع) می فرماید مردی که درمنزل این ویژگی ها را داشته باشد با ما اهل بیت محشور می شود اول با خانواده اش خوش اخلاق باشد،دوم برای خانواده دست و دلباز باشد،سوم نسبت به ناموسش غیرت داشته باشد. فرعون در عمر طولانی خود دچار بیماری نشد اگر چه به هلاکت رسید،او چند ویژگی داشت و به همین خاطر خدا به او همه چیز داد:آشپز خانه وسیع داشت وهیچ مهتاجی را از در خانه ی خود دست خالی برنمی گرداند،دوم دسترسی به اوراحت بود یعنی کسی درخواست ملاقات با اورا داشت به راحتی بااو ملاقات میکرد وسومین ویژگی او نسبت به همسر وناموسش غیرت داشت .

وی در پایان گفت: معاندین،منافقین،تجزیه طلبان،دشمنان داخلی و خارجی جمع شده اند که از مردان غیرت،از زنان حیا و از جامعه عفت را بگیرند. ما باید با الگوگیری از قمر بنی هاشم تلاش کنیم غیرتمند باشیم‌.

ارسال نظرات
آخرین اخبار