خبرهای داغ:
رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا؛

اجرای طرح ملی «بورسیه صنعتی» ویژه دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا

قربانی گفت: در طرح بورسیه صنعتی، دانشجو براساس نیاز صنعت انتخاب و پذیرش می شود و بابت تحصیل و کارورزی در آن رشته حقوق و مزایا دریافت می کند و در برابر آن تعهداتی در قبال آن صنعت دارد که این طرح از امسال بعنوان یکی از گزینه های انتخاب رشته در کنکور اجرا می شود.
کد خبر: ۹۵۳۲۵۱۷
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

 

قزوین_ به گزارش بسیج صبح امروز نشست خبری رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا با اصحاب رسانه استان با محوریت بورسیه صنعتی دانشجویان دانشگاه فنی و مهندسی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: شما خبرنگاران در اطلاع رسانی کامل، صحیح و انتقال دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و نیازهای مردم و بیان تلاش مسوولان و آسیب شناسی معضلات وظیفه سنگینی بر دوش دارید که امیدوارم در مسیر انجام وظیفه خود موفق باشید.

وی ادامه داد: مرکز فنی‌ و آموزشی بویین زهرا از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را شروع و در حال حاضر با پانزده رشته فنی‌ و مهندسی در جنوبی‌ترین نقطه قزوین که به‌ لحاظ صنعتی و کشاورزی بسیار مستعد است با ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو و ۵۱ عضو هیات علمی در حال فعالیت است. 

قربانی افزود: در دوره طرح تحولی جدید، طرحی با رویکرد ماموریت گرایی و مسوولیت پذیری مد نظر و تمرکز و فعالیت خود را بر توسعه محلی و منطقه ای و سپس نقش آفرینی در عرصه ملی قرار داده‌ایم. 

رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که از وضعیت دانشگاه محوری به سمت جامعه محوری برویم و از جانب وزارت علوم دو ماموریت مهم تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص و همچنین تامین دانش و فناوری تحول آفرین را بر عهده گرفته ایم.

وی تصریح کرد: دو گزاره "آموزش، پژوهش و بیرون داد هدفمند" و "شاگرد، فناور و نوآورپروری" هم در بحث عرضه و تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص و هم تامین دانش و فناوری می تواند موثر باشد و ارتقای این مرکز به دانشگاه مسوولیت‌پذیر به قدری برای ما مهم است که ما طراحی دانشکده علوم حرفه‌ای که اساس آن براساس‌ پذیرش دانشجو براساس نیاز صنعت است را مد نظر قرار داده‌ایم.

قربانی عنوان‌ کرد: ما یکی از استان های پیشرو در طرح بورسیه صنعتی دانشجو هستیم که در آن دانشجو براساس نیاز صنعت انتخاب و پذیرش می شود و بابت تحصیل و کارورزی در آن رشته حقوق و مزایا دریافت می کند و در برابر آن تعهداتی در قبال آن صنعت دارد و اگر موفق شود پروژه ای مناسب در آن صنعت ارائه دهد از خدمت سربازی معاف و دوره خدمت را در صنعت طی می کند.

وی افزود: در این طرح، دانشجو با صنعت در ارتباط و هدف ما این است که از نیروی انسانی به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و در گام اول تفاهم‌نامه شش جانبه ای با کمک استانداری و شرکت‌های صنعتی بین نقش آفرینان عرصه صنعت و دانشگاه منعقد کرده‌ایم و سهمیه ما در گام اول هشتاد و شش ظرفیت است. 

این مسوول در پایان خاطرنشان کرد: در بعد تامین نیروی انسانی ماهر در استان قزوین مسوولیت ویژه ای داریم؛ ما دو درصد جمعیت کشور و در ازای آن هشت درصد صنعت کشور را در استانمان داریم؛ بنابراين عرضه و تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص یک مسوولیت اجتماعی ویژه برای دانشگاه فنی‌ و آموزشی بویین زهرا می باشد.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار