خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه؛

سخت ترین دوران امامت، دوران امام سجاد(ع) است

 حجت الاسلام عالی گفت: سخت ترین و طولانی ترین دوران امامت در بین ائمه دوران امام سجاد(ع) بود. در شرایط خفقان جامعه، امام(ع) شروع به تربیت شاگردان کرد تا پیام سیدالشهدا را به گوش جهانیان برسانند.
کد خبر: ۹۵۳۳۰۶۳
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

 

قزوین_ به گزارش بسیج، حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی، استاد حوزه و دانشگاه در مراسم دهه سوم ماه محرم که در صحن چهارانبیا(ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: هدف و تربیت اهل بیت عصمت و طهارت این است که انسان ها را از منیت و فردیت رها کرده و آنها را تربیت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی گفت: انسان ها با انجام اموری مثل صله رحم، احسان به پدر و مادر، انفاق و صدقات، عیادت از مومنان، انتقال‌ سرور به قلب مومن و غیره از منیت و فردیت در آمده، به نوعی از عبادت فردی به عبادت جمعی می رسند.

وی اظهار کرد: هر مسوول و يا فردی که کاری از دستش برمی آید و می تواند در اداره، نهاد، سازمان و غیره کاری برای مردم انجام دهد، تعلل کند باید به ایمان خود شک نماید؛ وقتی مومنی کار مومنی را انجام دهد قبل از اینکه بنده خدا را خوشحال کند؛ خدا و رسولش را خوشحال و خشنود کرده است. در جامعه‌ای که هر کس به دنبال فردیت است دیگر به فکر جامعه و امام زمان خود نیست. 

استاد حوزه و دانشگاه با ذکر روایاتی از امام محمد باقر(ع) افزود: در زمان ظهور، شیعیان به حدی از صمیمیت می رسند که اگر احتیاج داشته باشند به اصطلاح جیب هایشان یکی است؛ کما اینکه در زمان جنگ رزمندگان اسلام اینگونه یکی بودند و نه فقط جیب هایشان یکی بلکه جان هایشان را برای هم فدا می کردند و اینها تخیلی و رویایی نیست بلکه روزهایی کاملا مشهود بوده است.

وی با اشاره‌ به زمینه سازی ظهور امام زمان و رابطه والدین با فرزندان خود گفت: ارتباطی که امام زمان(عج) با شیعیان خود دارد، صدها برابر بالاتر و بهتر از پدر و مادر دلسوز نسبت به فرزندانش است و محبت‌ و مهربانی پدر و مادر به‌ محبت امام زمان(عج) هم نمی رسد و انجام کارهایی مانند قطع صله رحم، زورگویی به ضعفا، به دنبال امیال نفسانی رفتن و غیره مانع زمینه سازی برای ظهور می شود.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با تاکید و سفارش بر مطالعه کتاب "خاک‌های نرم کوشک" گفت: مطالعه این کتاب ارزشمند که درباره زندگی‌نامه شهید" عبدالحسین برونسی "از فرماندهان جنگ تحمیلی است از صدها درس اخلاق بالاتر است و بیانگر این است که اگر کسی به فکر کار مومنی باشد، خدا به دنبال حاجت اوست و اینها همه سفارشات دینی است که گفته می 

وی در پایان با تسلیت شهادت امام زین العابدین (ع) گفت: سخت ترین و طولانی ترین دوران امامت در بین ائمه دوران امام سجاد(ع) بود چون شیعیان درجه یک در کربلا و شیعیان درجه دو و سه در قیام توابین و مختار به شهادت رسیده بودند و جامعه به حدی دچار تزلزل و انحطاط اخلاقی شده بود که به فرموده امام تعداد محبان اهل بیت در مکه و مدینه به بیست نفر هم نمی رسید؛ در چنین شرایطی که حکومت با انجام کوچک ترین کاری که یاد و خاطره کربلا را زنده نگه دارد؛ شروع به تربیت شاگردان و در این سی و چهار سال امامت تلاش کردند تا پیام سیدالشهدا را به گوش جهانیان برسانند.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار