خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

شعرای دینی و عاشورایی مجاهدان فی سبیل الله هستند

تبریز- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: طبق روایات و فرموده های پیامبر اسلام (ص) شعرای دینی و عاشورایی بواسطه اشعار و لسان خود مجاهدان فی سبیل الله محسوب می شوند.
کد خبر: ۹۵۳۵۰۶۶
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمود حسینی در آئین اختتامیه کنگره منطقه ای شعر محرم ویژه استان های شمال غرب کشور اظهار داشت: به گفته پیامبر برخی اشعار حکمت هستند و حتی برخی سحر و غوغا می کنند.
وی افزود: روایات متعددی از رسول مکرم اسلام در باب شعر و شعرا وجود دارند که بر اساس آن ها برخی اشعار هم نمود حکمت الهی و هم مشوق مسلمانان در امور خیر و جهاد فی سبیل الله هستند و چنین شعرایی بواسطه اشعار و لسان خود مجاهد فی سبیل الله محسوب می شوند.
حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: شعرایی که در نظام جمهوری اسلامی با اشعار ناب و حسینی هم مکتب عاشورا را زنده نگه می دارند و هم آموزه های قرآنی را ترویج می کنند، نمونه بارز چنین مجاهدانی هستند.
وی  ادامه داد: در همین اتفاقات اخیر و اقدام هتاکانه قرآن سوزی در برخی کشورهای اروپائی نیز این شعرای دینی و متعهد بودند که با هنر و زبان شعر بلافاصله در مقابل این اقدام شیطانی ایستادند.
وی خاطر نشان شد: شعرا و ادبا به تاسی از زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) واقعه کربلا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) را زنده نگهداشتند و امروز به واسطه چنین اقداماتی است که شاهد تلألو این حقیقت زنده تاریخ هستیم.
 به کنگره منطقه ای شعر محرم ویژه استان های شمال غرب کشور از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان بیش از ۶۰۰ اثر از ۲۰۰ شاعر ارسال شده بود که در آئین اختتامیه امروز از ۲۰ نفر از برگزیدگان و نیز پنج تن از شاعران پیشکسوت تجلیل شد.

ارسال نظرات