یادداشت؛

چاره کار راه آهن است

به نظر می‌رسد تردد این خیل عظیم حسینی که تعداد آنها امسال از ۴ میلیون نفر هم عبور کرد، با تکیه صرف به ناوگان اتوبوسرانی جوابگو نخواهد بود.
کد خبر: ۹۵۳۸۱۹۰
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، یاسربابایی فعال رسانه ای در یادداشتی نوشت: قبلا نیز در یادداشتی از دلایل ترجیح زائران حاضر در عراق برای بازگشت به کشور از طریق مرز مهران گفته بودیم و امروز این موضوع در شدیدترین حالت خودش را نشان داد.

 

 

 

درصد قابل توجهی از زائرانی که از چذابه و شلمچه یا خسروی و باشماق و تمرچین به عتبات عالیات مشرف شده‌اند، با توجه به شرایط ناوگانی عراق، ناچار به انتخاب مرز مهران برای خروج کشور هستند. این امر را خبرنگار ما چند روز پیش به عینه در کربلا مشاهده کرد و ماشین برای رفتن به مرزی غیر از مرز مهران به ندرت یافت می‌شود و این حجم عظیم، اکنون به چالشی برای مدیریت اربعین در کشور تبدیل شده است.

 

 

 

با وجود افزودن یک هزار و 500 دستگاه اتوبوس بیشتر از سال گذشته در مرز مهران و پایانه برکت، ترجیح مرز مهران در بازگشت زائران، باعث کم آمدن اتوبوس و ایجاد معطلی زیاد برای هم وطنان در برخی مسیرها شد. و اصلا جابجایی این حجم از زائران با اتوبوس بسیار کند و دارای خطرات زیادی تا رسیدن به مقصد است.

 

 

 

به نظر می‌رسد تردد این خیل عظیم حسینی که تعداد آنها امسال از ۴ میلیون نفر هم عبور کرد، با تکیه صرف به ناوگان اتوبوسرانی جوابگو نخواهد بود و می‌طلبد برای مرز مهران که بازگشت زائران از این مرز به بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار زائر هم رسید (و بیشتر هم خواهد شد)، به صورت فوریت و اختصاص ۱۰۰ درصدی در سفر ریاست جمهوری، عملیات اجرایی اتصال مرز مهران و مرکز استان به راه آهن کلنگ زنی و اجرایی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار