قدم‌های ماندگار سبزپوشان در مناطق محروم و روستائی سیستان و بلوچستان:

بیش از ۱۳ هزار طرح عمرانی توسط قرارگاه قدس در سیستان و بلوچستان انجام شد

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نزسا گفت: قرارگاه قدس و مجموعه نیروی زمینی سپاه از سال ۸۸ تاکنون در سیستان و بلوچستان ۱۳ هزار و ۵۸۱ پروژه عمرانی در نقاط دورافتاده این استان و مناطق سخت گذر اجرا کرده است.
کد خبر: ۹۵۴۰۰۹۰
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

سردار احمد شفائی، جانشین فرمانده قرارگاه قدس نزسا، در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با اشاره به خدمات انجام شده در حوزه محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان بیان کرد: از سال ۸۸ که مسئولیت امنیت پایدار به نیروی زمین سپاه پاسداران در استان محول شد تاکنون ۱۳ هزار و ۵۸۱ پروژه عمرانی در عرصه‌های زیرساخت روستایی، مسکن، اشتغال، کشاورزی آموزشی تقدیم مردم شده است.

وی افزود: قرارگاه قدس در زمینه ساخت مسکن تاکنون ۲ هزار و ۹۰۰ پروژه که بیشتر ساخت منازل محرومین بوده را ساخته و تحویل داده است.

جانشین فرمانده قرارگاه قدس نزسا با تاکید بر این مطلب که قرارگاه قدس جنوب شرق کشور در حوزه خدمات اجتماعی بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت همچون اهدای جهیزیه، توزیع بسته‌های معیشتی، لوازم‌التحریر و خدمات درمانی را در اقصی‌نقاط استان ارائه کرده است،ادامه داد: راه‌اندازی 58 بیمارستان‌ تخصصی و فوق‌تخصصی صحرایی در سطح استان سیستان و بلوچستان به همت قرارگاه قدس تا کنون فعال و به مردم خدمات بهداشتی و درمانی و بهداشتی رایگان ارائه داده است.

وی به جهاد آب‌رسانی در سطح روستاهای استان اشاره کرد و افزود: در حوزه جهاد آبرسانی دولت سیزدهم ۱۰ هزار روستا را هدف‌گذاری کرده که از این تعداد در فاز اول یک‌هزار و ۷۵۱ روستا را مجموعه قرارگاه قدس پذیرفته است.

سردار شفائی اجرای چهار هزار و ۵۵۱ پروژه در حوزه کشاورزی را یکی دیگر از اقدامات قرارگاه قدس در این حوزه برشمرد و ادامه داد: این پروژه‌ها در حوزه لایروبی قنوات، حفر چاهک‌ها، تسطیح زمین‌های کشاورزی، احداث هوتک و احداث و مرمت گلخانه بوده است.

وی با اشاره به ورود نیروی زمین سپاه پاسداران در حوزه اشتغال، اذعان کرد: در حوزه کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی و پرورش شترمرغ و بلدرچین ۹۴۷ پروژه انجام شده که دستاورد آن ایجاد اشتغال برای ۲ هزار نفر از ساکنان بوده است.

سردار شفائی همچنین با بیان اینکه به مناسبت هفته دفاع مقدس نیز ۷۰۰ پروژه عمرانی با ۸۸ هزار خدمت اجتماعی به مردم سیستان و بلوچستان تقدیم می‌شود، گفت: افتتاح ۲۸ باب مدرسه، توزیع ۳۲ هزار و ۵۰۰ سری لوازم‌التحریر و افتتاح ۲ باب مسجد در سطح استان توسط قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخشی از اقدامات در طول این هفته است

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نزسا همچنین از بهره‌برداری ۲ هزار و ۵۱۳ پروژه که از گذشته در سطح استان آغاز شده، در نیمه اول مهرماه جاری خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار