خبرهای داغ:
همزمان با هفته دفاع مقدس؛

مجسمه مرزبانان شهید در جلفا رونمایی شد

تبریز- همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و همچنین به مناسبت ثبت روز ارس در تقویم ملی، آیین رونمایی از اِلمان مرزبانان شهید سوم شهریور ۱۳۲۰ در جلفا برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۲۹۷۸
|
۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و همچنین به مناسبت ثبت روز ارس در تقویم ملی، آیین رونمایی از المان مرزبانان شهید سوم شهریور ۱۳۲۰ با حضور مدیرعامل سازمان، امام جمعه، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهرستان جلفا و مقامات نظامی و انتظامی برگزار شد.

المان مرزبانان شهید سوم شهریور ۱۳۲۰ در راستای تجلی عنوان روز ملی ارس و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و وطن‌پرستی توسط سازمان منطقه آزاد ارس با اعتبار ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در عرض یک ماه طراحی، احداث و رونمایی شد.‌

پیش از این نیز میدان مرزبانان شهید جهت افزایش زیبایی‌های بصری شهر جلفا و کاهش ترافیک توسط شهرداری جلفا و با اعتبار ۸ میلیارد ریال بازسازی شده بود.

حماسه سوم شهریور ۱۳۲۰ روایت مقاومت ۴۸ ساعته سه مرزبان برابر ارتش شوروی است که علی‌رغم صدور دستور عدم مقاومت و عقب‌نشینی برابر نیروهای متخاصم، تا پای جان برابر متجاوزان به خاک ایران ایستادند‌ و مزار آنان در محل شهادت‌شان واقع در نقطه صفر مرزی و پل آهنی جلفا واقع شده است.‌

ارسال نظرات