خبرهای داغ:
معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی قزوین؛

آغاز تعمیرات نیمه سنگین واحد ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه شهید رجایی

آغاز تعمیرات نیمه سنگین واحد ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه شهید رجایی
معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی قزوین از خروج واحد شماره ۱ بخاری نیروگاه شهید رجایی برای انجام تعمیرات نیمه سنگین از مدار تولید برق خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۴۲۵۶
|
۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

 

قزوین_ جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی در تشریح این خبر اظهار داشت: طبق برنامه زمانبندی پیش بینی شده، واحد شماره یک بخاری این نیروگاه به ظرفیت نامی 250 مگاوات به عنوان دومین واحد در این فصل از تعمیرات واحدهای سیزده گانه، از شبکه سراسری تولید برق خارج شد تا تحت تعمیرات نیمه اساسی به مدت 30روز قرار گیرد.

دوستی تصریح کرد: تعمیراساسی الکتروموتورهای 6/6 کیلوولت، تعویض لوله های فاینال رهیت و بازسازی دیواره های داخلی و بیرونی هدر باکس ری هیت، تعویض لوله های فاینال سوپر هیتر، بازدید از کانال های دود و هوا، بازدید دوره ای مشعل ها، بازدید دوره ای لوله های فشاربالا، بازدید دوره ای فیلتر ها و همچنین بازدید از تجهیزات سیستم هیدرولیک و والوهای اصلی توربین و سایر بخشها از اقداماتی است که از سوی امور تعمیرات مکانیک عملیاتی می شود.

 دوستی در خصوص فعالیت های حوزه الکتریک نیز بیان کرد: بازدید و سرویس بریکر های 400 ولت، تست رله های حفاظتی سوئیچگیر 66 کیلو ولت، بازدید ترانس ها و تست رله های حفاظتی ترانس ها، بازدید و سرویس بریکرهای سوئیچگیر 6/6 کیلو ولت، بازدید از ذغالهای الکتروموتورها و...، هم نمونه هایی دیگر از فعالیت های تعمیراتی در این حوزه از سوی متخصصان تعمیرات الکتریک انجام می شود.

معاون مهندسی و برنامه ریزی در پایان افزود: همچنین تست و تنظیم ترانسمیتر های دبی، بازدید،کالیبراسیون و تست آنالایزرها، سطح سنج ها، بازدید و تست شعله بین ها وجرقه زن ها، بازدید دوربین های کوره و سیستم های اطفای حریق این واحد هم از سوی متخصصان امور ابزار دقیق در کنار دیگر فعالیت های تعمیراتی به انجام خواهد رسید.

نیروگاه شهید رجایی متشکل از سیزده واحد بخاری و سیکل ترکیبی است که به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه های کشور با تولید حداکثری انرژی در تابستان 1402 نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق شمال کشور داشت.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار