فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بستک؛

به مناسبت هفته وحدت جشن قرآنی چلچراغ آیه ها در شهرستان بستک برگزار گردید

مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم(ص) و میلاد امام صادق(ع) اختتامیه مرحله مقدماتی مسابقات قرآن و عترت بسیج در شهرستان بستک برگزار گردید
کد خبر: ۹۵۴۴۷۰۰
|
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

به مناسبت هفته وحدت جشن قرآنی چلچراغ آیه ها در شهرستان بستک برگزار گردید.

 

 به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بستک؛به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم(ص) و میلاد امام صادق(ع) اختتامیه مرحله مقدماتی مسابقات قرآن و عترت بسیج در شهرستان بستک برگزار گردید.

 

سرهنگ دوم پاسدار حجت شعبانی در ادامه گفت؛امسال شاهد بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام در سی امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج بودیم و بیش از ۷۳۱ هزار نفر از سراسر کشور شرکت داشته اند و شهرستان بستک با حضور ۸۵۰ نفر شرکت کننده در رشته های مختلف حفظ،ترتیل ، صحیح خوانی و اذان در رده های سنی مختلف شرکت کرده و در مرحله مقدماتی شاهد کسب رتبه های برتر بودیم و در این برنامه از ۶۰ نفر از برگزیدگان و داوران تجلیل به عمل آمد. 

 

فرمانده سپاه بستک گفت؛ خدای متعال در آیه ۲۶ سوره سباء می فرمایدقُلْ يَجْمَعُ بَيْنَنا رَبُّنا ثُمَّ يَفْتَحُ بَيْنَنا بِالْحَقِّ وَ هُوَ الْفَتَّاحُ الْعَلِيمُ 

بگو: پروردگار ما، ما و شما را گرد می آورد، سپس بين ما و شما به حقّ داورى خواهد كرد و اوست داور دانا.

وی در ادامه گفت پیام هایی که از این آیه برداشت می شود:

اولین  عامل وحدت، باید رب  باشد« قُلْ يَجْمَعُ بَيْنَنا رَبُّنا»

دومین عامل وحدت باید برمحور حق باشد« يَفْتَحُ بَيْنَنا بِالْحَقِّ»

در نهایت اگر  وحدت بر محور رب و حق شد  خداوند گره گشایی خواهد کرد و این  وحدت بن بست نخواهد داشت. 

 

سرهنگ دوم پاسدار حجت شعبانی در ادامه گفت؛ در تحقق وحدت "حق را بخواهیم "برای حق بخواهیم "از حق بخواهیم "به شیوه حق بخواهیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بستک اشاره نمود: بسیج و سپاه افتخار این را دارد به عنوان پرچم دار وحدت در شهرستان بستک خادمی مردم را داشته باشد.

 

لازم به ذکر است این مراسم با حضور حافظان، قاریان و نفرات برتر مسابقات قرآن وعترت بسیج، مدیران و روسای ادارات،ائمه جمعه و جماعات اهل سنت و سادات شهرستان بستک برگزار گردید.

 

گفتنی است این برنامه همراه با بیانات امام جمعه اهل سنت شهر  بستک و امام جمعه موقت شهرستان بستک و با اجرای مداحی ،مولودی خوانی و اجرا گروه تواشیح اهل سنت در وصف پیامبر اکرم(ص) برگزار گردید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار