مسئول دهستان قره پشتلو پایین شهرستان زنجان:

هدف از محرومیت زدایی کمک به توانمند سازی جامع نگر و پایدار در مناطق نیازمند است

زنجان - مسئول دهستان قره پشتلو پایین شهرستان زنجان گفت: هدف اصلی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه تسهیلگری و هماهنگ کننده دستگاه های اجرایی و کمک به توانمند سازی جامع نگر و پایدار در مناطق نیازمند است.
کد خبر: ۹۵۴۵۸۵۹
|
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

هدف از محرومیت زدایی کمک به توانمند سازی جامع نگر و پایدار در مناطق نیازمند است

داوود داداشی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان سال ۹۵ در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص رفع محرومیت زدایی در روستاها تشکیل شد.

وی با بیان اینکه این قرارگاه با مشارکت و همکاری مردم فعالیت دارد،افزود:هدف اصلی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان تسهیلگری و هماهنگ کننده دستگاه های اجرایی و کمک به توانمند سازی جامع نگر و پایدار در مناطق نیازمند است.

این مسئول تصریح کرد: نوع نگاه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان همه جانبه است و در این قرارگاه 5 کارگروه بهداشت و سلامت ،فرهنگ اجتماعی ،تعلیم و تربیت ،عمران و زیر ساخت و اشتغال و معیشت فعالیت دارند.

داداشی با بیان اینکه در حوزه اشتغال سعی برآن داریم برون زا، پایدار،بومی و منطقه ای باشد،گفت: بدنبال فعالیت های ایجابی در منطقه نیستیم و هدف ما رفع محرومیت زدایی به صورت قطعی و هدفمند است و خوشبختانه توانستیم در حوزه اشتغال این طرح را در مناطق هدف اجرایی کنیم.

این مسئول با اشاره به حوزه کارگروه فرهنگی و اجتماعی،عنوان کرد:آسیب های اجتماعی جامعه به صورت تخصصی بررسی و آموزش داده می شود و در راستای جهاد تبیین جلسات متعدد بصیرت افزایی برگزار میگردد.

وی در ادامه گفت:در حوزه عمرانی و زیرساختی هدف ما مردم محور است و تلاش می کنیم در زمینه‌های مختلف مردم را آگاه کنیم به نوعی مطالبگری و اگر این اتفاق صورت بگیرد همکاری و همراهی مردم بیشتر می شود و برای آبادانی و حل مشکلات منطقه پای کار می آیند .

مسئول دهستان قره پشتلو پایین شهرستان زنجان خاطر نشان کرد: مهمترین هدف اصلی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ایجاد گفتمان در سطح ملی است و امروز این اتفاق در سطح ملی اتفاق افتاده است.

این مسئول با اشاره به استارت‌آپ باسلام،اظهار کرد:این استارت آپ یکی از اتفاقات بزرگ است که به همت جهادگران راه اندازی شده است و بازار اجتماعی خریدوفروش محصولات خانگی و محلی ایرانی محسوب می‌شود.

داداشی گفت:اصلی‌ترین اولویت مناطق محروم مسائل زیرساختی آب و اقتصاد، اشتغالزایی و...است و از زمان ورود ما به دهستان در کارهای برنامه‌های ریزی شده ۷۰ درصد موفق شدیم.

وی به مشکلات برخی روستاها اشاره کرد و گفت:این مشکلات به شناور بودن جمعیت بر می‌گردد و مخصوصا در فصل تابستان مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها اتفاق می‌افتاد و چون تولید کننده نیستند در تمامی کارگروه‌ها تقاضا بیشتر می‌شود و توازن به هم می‌ریزد و مردم منطقه با مشکلاتی از جمله آبرسانی ، گاز ، برق و ... همراه می‌شود.

مسئول دهستان قره پشتلو پایین شهرستان زنجان بیان کرد: در این منطقه در حوزه تعلیم و تربیت با کمک قرارگاه، گروه‌های جهادی و مردم منطقه ۶ مدرسه به صورت کامل بهسازی شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه در منطقه قره پشلو تولید عدس زیاد بوده و ۲ هزار تن تولید عدس داریم کارگاه بوجاری و بسته‌بندی عدس راه اندازی شده و ۱۲ هزار بهره‌بردار وجود دارد و همچنین باعث اشتغال زایی شده است.

داداشی به حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز کار ما بسیار زیاد است زیرا آنچه درفضای مجازی نشان داده می‌شود سوالات زیادی در ذهن‌ها ایجاد می‌‌کند که باید پاسخ درست به آنها داده و موضوع تبیین شود.

وی به حوزه دامپزشکی اشاره کرد و گفت در این حوزه با مشکلات زیادی مواجه بودیم افزایش قیمت نهاده‌ها باعث شد دام‌های مولد فروخته شوند و همچنین به علت‌های مختلف شاهد از بین رفتن ۱۰ الی ۱۵ هزار بره بودیم که توانستیم با انجام کارهای مختلف آموزش و توانمندسازی دامداران ۴۰ درصد جلوی تلفات دام را بگیریم.

این مسئول ادامه داد: در حوزه دامپزشکی کتابچه‌ای به زبان ساده برای دامداران نوشته شده و با همکاری بنیاد علوی ۲ هزار جلد کتاب چاپ شد و در اختیار آنها قرار گرفت.

وی به ساخت خانه محروم اشاره کرد و گفت: ۳ خانه محروم در روستاها ساخته شده است و با حفظ کرامت مردم بسته‌های معیشتی در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار