خبرهای داغ:
معاون دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز:

دولت‌های بین‌المللی از انفعال و سکوت در برابر حوادث غزه خارج شوند

معاون دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امیدواریم دولت‌های بین‌المللی از انفعال، سکوت و مماشات خارج شوند و قدم کوچکی در راه فلسطین برداشته شود.
کد خبر: ۹۵۴۷۸۹۹
|
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

حجت‌الاسلام عیدیان در تجمع دانشگاهیان در حمایت از مردم فلسطین که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با محکوم کردن حمله اشغالگران اسراییلی به بیمارستان غزه، گفت: گاهی در جهان اتفاقاتی می‌افتد که باور آن برای انسان سخت است؛ اینکه رژیم صهیونیستی همه حقوق و چارچوب‌های انسانی و بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و مجموعه خدماتی درمانی را به شکل وحشیانه مورد هجوم قرار می‌دهد و نسبت زنان، کودکان، بیماران و مجروحان رحم ندارد، باور نکردنی است.

او افزود: امروز اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه زبانی و عملی این جنایت را محکوم می‌کنند. هر انسانی که در دل رحمی نداشته باشد باید نسبت به وجدان خود و دادگاه عدل الهی پاسخگو باشد. ما نمی‌توانیم نسبت به اتفاقاتی و مسائلی که در این زمان و دوره رخ می‌دهد بی‌تفاوت باشیم. در دوره‌ای که رژیم صهیونسیتی، هر جنایت و وحشی‌گری را انجام می‌دهد، وظیفه ما دو چندان می‌شود.

معاون دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به یک بیمارستان در غزه، گفت: این جنایت که در بعد خود کم نظیر و بی‌نظیر است، نه تنها دل مسلمانان بلکه دل هر انسان آزاده‌ای را که وجدان خود را قاضی قرار داده است، به درد می‌آورد.

عیدیان عنوان کرد: نباید نسبت به آمران و حامیان این جنایت بی‌توجه باشیم. وزیر خارجه آمریکا و فرمانده منطقه خاورمیانه در رژیم صهیونیستی مستقر شده و وزیر دفاع آمریکا نیز مرتبا به آنجا می‌رود. رئیس جمهور آمریکا نیز به سرزمین‌های اشغالی رفته است. این حمایت سیاسی و دیپلماسی، برنامه‌ریزی و تجهیز رژیم صهیونیستی به مهمات و سلاح، نباید نادیده گرفته شود. اکنون عملکرد نظام مدعی حمایت از حقوق بشر را می‌بینیم.

او افزود: در مواجهه با مسأله فلسطین دو راه حل برای بحران پیشنهاد شده است؛ راه حل اول گفتگو و سازش و کنار آمدن است و راه حل دوم مقاومت و ایستادگی است. در این دو هفته، هر جا به دشمن اعتماد شد و امید بسته شد و هر جا فکر کردند می‌توان با سازش مسأله را فیصله داد، فجایعی پیش آمد و شهدایی را روی دستان این مردم مظلوم بر جای گذاشت.

معاون دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: رژیم صهیونیستی هشدار داد که مردم فلسطین شمال غزه را ترک و خانه‌های خود را تخلیه کنند و به سمت جنوب بروند و ما کاری با آن‌ها نداریم، اما کاروان مردمی که از شمال به جنوب می‌رفتند، مورد حمله قرار گرفت و ۷۰ نفر شهید شدند.

او افزود: وقتی به سیستم‌ها و دستگاه‌های بین المللی اعتماد می‌شود نتیجه این گونه است. این رژیم خبیث به مردم می‌گوید که منازل را تخلیه کنید و به بیمارستان پناه ببرید، اما دیدیم که شب گذشته چه فاجعه‌ای رقم خورد.

عیدیان گفت: مقاومت هزینه دارد، اما هزینه سازش، عقب‌نشینی و کوتاه آمدن نسبت به رژیم صهیونیستی به مراتب بیشتر است؛ وعده الهی را فراموش نمی‌کنیم که فاتحان، مستضعفان هستند.

معاون دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: انتظار می رود به زودی جشن نابودی این «غده سرطانی» را بگیریم. مردم غزه در ابتدا با سنگ به مبارزه با دشمن می‌رفتند، زمانی مجبور به عقب نشینی و محاصره بودند، اما اکنون شرایط این گونه نیست. یکی از آثار و برکات عملیات طوفان الاقصی این بود که مبارزه فراموش‌شدنی نیست. اینکه رژیم اشغالگر فکر کند با زور، اختناق و حمله می‌توانند مردم را از حق آزادی و حیات محروم کنند، این اتفاق نمی‌افتد و معاملات آن گونه که فکر می‌کنند پیش نخواهد رفت. همان گونه که رویای نیل تا فرات را از ۷۰ سال پیش در سر داشتند و این مقاومت کوچک اجازه نداد این رویا به وقوع بپیوندد.

او گفت: امروز رژیم صهیونیستی از شمال تا جنوب و شرق در محاصره است. امیدواریم دولت‌های بین‌المللی از انفعال، سکوت و مماشات خارج شوند و قدم کوچکی در راه فلسطین برداشته شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها