خبرهای داغ:
شعبانی تأکید کرد

لزوم تبدیل اردوگاه‌های دولتی به مجموعه‌های فرهنگی و تفریحی برای جوانان

همدان-امام جمعه همدان بابیان اینکه اردوگاه‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در اختیار مجموعه‌های دولتی قرار دارد، گفت: بسیاری از این ظرفیت‌ها تعطیل است در حالی که می‌توان آن را تبدیل به مجموعه فرهنگی و تفریحی بزرگ کرد.
کد خبر: ۹۵۴۹۱۵۱
|
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی امروز در دیدار با معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) همدان، با تقدیر از دغدغه‌مندی این مجموعه در عرصه مسائل فرهنگی، اظهار کرد: یک از مشکلات در رابطه برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در سطح همدان، نبود انسجام لازم در در برنامه‌ها و در بین مجموعه‌های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه هر یک از مجموعه‌ها به شکلی که احساس می‌کنند باید عمل کند، وارد میدان می‌شود، یادآور شد: به همین خاطر در بسیاری از موارد شاهد موازی کاری‌هایی در راستای فعالیت‌های فرهنگی هستیم که باید برای آن تدبیری جدی اندیشید.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه نیازمند یک مغز متفکر و هسته اصلی برای راهبری و انسجام در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در استان هستیم، گفت: در این مسیر اسم‌ها مهم نیست، بلکه مهم انجام شدن درست و به‌موقع کار است، به بیان دیگر اگر مجموعه‌ای کار را پیش برد ما هم باید به کمک او برویم و از پیشرفت و موفقیت او خوشحال شویم.

وی افزود: متاسفانه با آسیب‌های فراوانی در جامعه روبرو هستیم که عدم انسجام و عدم هماهنگی‌ها در این عرصه باعث شده گاهی از موارد کارها خوب پیش نرود.

شعبانی در ادامه از دیگر مشکلات موجود در حوزه مسائل فرهنگی را نبود نگاه فرهنگی در بین برخی از مسئولان عنوان کرد و گفت: از آنجایی که اطلاع کاملی از مسئله فرهنگ در بین برخی از مسئولان وجود ندارد، بنابراین حتی زمانی که فرهنگی نیز می‌خواهند انجام دهند، این کار تبدیل به ضد فرهنگ می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در این جلسات باید بدون تعارف صحبت کرد تا در پایان شاهد رفع مشکلات جامعه و دغدغه‌های خانواده‌ها باشیم، اظهار کرد: برخی ظرفیت‌ها در مناطق مختلف همدان وجود دارد که بدون استفاده مانده، در حالی که می‌توان به بهترین نحو از آن استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: در حدود 4 سالی که بنده در این سمت حضور داریم، بارها نسبت به لزوم اردوگاه‌ها و مجموعه‌های تفریحی ویژه بانوان و جوانان و مجموعه‌های ورزشی رایگان و یا با حداقل هزینه در سطح شهر تأکید داشتم، اما متاسفانه کمتر به آن توجه شده است.

وی با بیان اینکه اردوگاه‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در اختیار مجموعه‌های دولتی در سطح همدان قرار دارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از این ظرفیت‌ها تعطیل است در حالی که می‌توان با یک اعتبار آنجا را تبدیل به یک مجموعه فرهنگی و تفریحی بزرگ کرد و لذا این مصیبت بزرگی است که امروز با آن روبرو هستیم.

شعبانی با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته توسط مجموعه معاونت اجتماعی سپاه، ابراز کرد: سپاه در عرصه‌های مختلفی تلاش‌های خوبی داشته که قابل تقدیر است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه مسائل فرهنگی باید همه در کنار هم باشیم، گفت: برای تأثیرگذاری در مسایل فرهنگی، اخلاص در کارها یک نیاز و ضرورت است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: تأثیرگذاری بر اذهان و اندیشه جامعه نیازمند اخلاص است و باید کار برای خدا باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات