خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین: 

اولین جشنواره برترین های اقتصاد مقاومتی استان برگزار می شود

اولین جشنواره برترین های اقتصاد مقاومتی استان برگزار می شود
 مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: اولین جشنواره برترین های اقتصاد مقاومتی استان قزوین با ارزیابی ۴ هزار واحد صنعتی برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۴۹۹۰۵
|
۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷

 

قزوین_سرهنگ مهدوی منش در گفتگو با بسیج با اشاره به عملکرد و برنامه های بسیج کارگری گفت: اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان قزوین باتجلیل از واحدهای صنعتی برتر بیشترین ضریب نفوذ اقتصاد مقاومتی را در آنها مشاهده و ارزیابی شد.

مسئول بسیج کارگری سپاه صاحب الامر(عج)  هدف از ارائه طرح ها و جشنواره را الگوسازی مناسب بیان کرد و اظهارداشت: 

الگوسازی مناسب در عرصه تولید کالا و خدمات و ایجاد فضای رقابتی مناسب در افزایش کیفیت تولید کالا و خدمات ،

گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در واحدهای تولیدی و خدماتی از اهداف بسیج کارگری در عرصه کار و تولید است.

  وی تصریح کرد: هدایت عرصه تولید در خصوص پیروی از سیاست های اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه واحد های صنعتی قرارگیرد که باحضور مسئولین کشوری ، استانی و فعالین جامعه کار و تولید در روز نهم آبان روز سه شنبه در محل پارک علم و فناوری استان قزوین برگزار می گردد.

مسئول بسیج کارگری سپاه صاحب الامر(عج) قزوین تشریح کرد: طرح اعطای نشان اقتصاد مقاومتی در سال۱۴۰۱ به استناد اصول ۲۴ گانه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری که اشاره به"تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده،تولید ثروت،بهره وری،کارآفرینی،سرمایه گذاری، اشتغال مولد و اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به اشخاص دارای خدمات برجسته در موارد ذکر شده این انجام گردید.

 مهدوی منش با اشاره به برنامه ارزیابان اظهارداشت: ابلاغ و آموزش ارز یابان استانی متمرکز در سازمان مرکزی تهران انجام سپس آموزش ارزیابان شهرستانی در استان‌ها انجام گرفت و از اردیبهشت سال ۱۴۰۲ روند ارزیابی واحدهای تولیدی با یک سهم مشخص آغاز گردید که دراستان قزوین از بین حدود۴۰۰۰ واحد صنعتی استان ۱۰۰ واحد تولیدی جامعه هدف ارزیابی ،ارزیابان قرار گرفت.

وی تشریح کرد: با هماهنگی و همکاری دو طرفه بین رده های سازمان بسیج کارگران و کارخانجات واحدهای تولیدی مربوطه و همکاری برخی از دستگاههای اجرایی مرتبط مانند شرکت شهرک‌های صنعتی ،سازمان صمت ،تعاون کار و رفاه اجتماعی، کانون کار فرمایان سنجه ها و معیارهای ارزیابی جهت توجیه و آمادگی کارفرمایان در اختیار آنها قرار گرفت و طبق زمان بندی توافقی ارزیابان حضور یافته و ارزیابی انجام و ۲۲واحد تولیدی برتر استان شناسایی شد.

مهدوی منش گفت: مقرر گردید در سه سطح نشان درجه یک استانی اقتصادمقاومتی و نشان درجه ۲ و ۳ دریافت نمایند و ۵ واحد برتر به جشنواره ملی اعطای نشان اقتصاد مقاومتی معرفی می گردند و در صورت در یافت امتیاز مد نظر حائز دریافت نشان اقتصاد مقاومتی ملی می گردند و در نمایشگاه برترینهای کشور محصولات خود را به نمایش می گذارند .

 مسئول بسیج کارگری سپاه استان قزوین تشریح کرد: سازمان بسیج کارگران و کارخانجات با اجرای طرح نشان اقتصاد مقاومتی به دنبال ایجاد الگویی اثر بخش ،قابل تکثیر و منطبق بر سیاست‌ها، ابلاغیه ها و گفتمان اقتصاد مقاومتی در جامعه کارگری و کارفرمایی است.

  مهدوی منش با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگان در بحث کار و تولید افزود: استفاده از جریان فکری نخبگان فعال در بسیج کارخانجات ،مراکز و بنگاه‌های اقتصادی منتخب مولفه های اقتصاد مقاومتی ‌اجرایی را شناسایی و به عنوان الگوهای عملیاتی شده به جامعه کار و تولید معرفی نماید.

 وی در پایان گفت: امیدواریم با تدوین ابلاغیه ها و مشوق های حمایتی دولت از این طرح بتوانیم در راستای محقق نمودن اصول ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری گامهای مؤثرتری برداریم.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار