خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) در امور اقشار:

سازماندهی بیش از ۲۳۰۰ نخبه برای شناسایی و رفع مسایل استان اصفهان

جانشین فرماندهی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) در امور اقشار گفت: بیش از ۲۳۰۰ نخبه در استان اصفهان برای شناسایی و رفع مسایل استان در کارگروه‌ها سازماندهی شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۵۲۵۹۹
|
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان: مهدی ساعی، جانشین فرماندهی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) در امور اقشار در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اصفهان اظهار داشت: یکی از اتفاقات خوبی که در سازمان بسیج مستضعفین رخ داده تشکیل شبکه نخبگی بسیج با نام مجمع بسیجیان، با هدف رفع مسائل، اولویت بندی مسائل و ارائه طرح به صورت تحقیقاتی-پژوهشی است.

وی افزود: این اتفاق بدنبال فرمان مقام معظم رهبری که فرمودند: «مسائل و مشکلات باید به صورت علمی و پژوهشی حل شود» افتاد و تاکید ایشان براین است که اگر این اتفاق عالمانه و خردمندانه بیافتد، آن مشکل حل خواهد شد ولی اگر غیر عالمانه و ناخردمندانه مشکلی را دنبال کنیم حل که نخواهد شد هیچ، بلکه آن مشکل تکثیر هم خواهد شد.

ساعی بیان کرد: در این راستا در تمام شهرستان‌های استان اصفهان و شهر اصفهان مجمع بسیجیان شکل گرفت. امسال در ۲۸ شهرستان اجلاس مجامع را با حضور مسوولان دستگاه‌های شهرستان، فرمانداران، مدیران ادارات، اعضای نخبگی و شبکه نخبگی مجمع بسیجیان شهرستان‌ها  برگزار کردیم. در هر اجلاس سه مسأله مطرح شد که امیدواریم با همکاری و تعامل مسوولان بزرگوار در اجرایی کردن آن طرح ها برای حل مشکلات شهرستان ها اقدام شود.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) در امور اقشار یادآور شد: چهاردهمین اجلاس مجمع بسیجیان روز پنج شنبه ۱۸ آبان ماه، با حضور رئیس سازمان بسیج و مسوولان استانی، استاندار، معاونین ادارات و دستگاه های دولتی برگزار خواهد شد. در این مجمع، چهار طرح شامل سه طرح از گروه‌های استانی و یک طرح هم از فراخوان عمومی مطرح خواهد شد.

وی افزود: جلسات مختلفی با استاندار و معاونین استاندار برگزار شد تا طرح‌هایی که نخبگان بسیجی آماده کرده‌اند با تعامل و همکاری مسوولان استانی در مرحله اجرایی قرار گیرد و برای رفع مشکلات استان قدم هایی برداشته شود.

ساعی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ کارگروه در شهرستان‌ها، مسائل و مشکلات را شناسایی می‌کنند، گفت: ذیل مجمع بسیجیان در شهرستان  شش کارگروه و در استان هفت کارگروه شامل فرهنگی، اجتماعی، اقتصاد و زیربنایی، زنان و خانواده، آموزش و تربیت، آموزش تحقیقات و فناوری و بهداشت وسلامت ومحیط زیست فعالیت می‌کنند که در استان  علاوه بر این شش کارگروه، کارگروه مدیریت و حکمرانی هم است که در موضوعات تخصصی مسائل شناسایی و اولویت‌بندی می‌شود و اولویت اول به‌صورت طرح علمی، تحقیقاتی و پژوهشی جامع و کامل به هر دستگاهی برای اجرا ارئه می‌شود.

وی بیان کرد: بیش از ۲۳۰۰ نخبه در استان اصفهان برای شناسایی و رفع مسایل استان در کارگروه‌ها سازماندهی شده‌اند.

وی افزود: بعد از فراخوان طرح برای اجلاس، طرح‌های دریافتی در کمیته علمی بررسی شد که چهار طرح روز پنج شنبه در صحن اجلاس مطرح خواهد شد.

ساعی خاطرنشان کرد: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، موضوعات متعددی از جمله کار آفرینی مردم پایه مبتنی بر ظرفیت های محلی و دانش بنیانی، ترویج گردشگری فرهنگی، رشد وتعالی فرهنگی و پاسداشت هویت اسلامی ایرانی، راهکارهای مهار طغیان‌گری در حوزه تربیت فرزندان، طرح جوانی جمعیت، طرح ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای با مقیاس کوچک، تربیت کنش‌گر زیست عفیفانه، طرح کرامت پیشکسوتان و بازنشستگان در کمیته علمی در دست بررسی است.

مجمع بسیجیان، ابتکار مردمی برای شناسایی نظام مسائل

محمدرضا عباسیان، نایب رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان هم در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اصفهان اظهار داشت: مجامع بسیجیان، یک ابتکار مردمی برای شناسایی نظام مسائل و مشکلات است که در این راستا در سال‌های اخیر اقدامات جدی در کشور و استان را شاهد هستیم.

وی رویکرد اصلی مجامع بسیجیان را شناسایی نظام مسائل، پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب که چشم انداز و دور نمای حرکت نظام را برای سنوات آینده را مشخص می‌کند، دانست و گفت: تلاش کرده‌ایم در بحث آموزش مجامع بسیجیان قدم‌هایی برداریم و چارچوبی مشخص کنیم که بر اساس آن بتوانیم سطح دریافت‌ها و اطلاعات مجامع را یکی کنیم و بتوانیم در کنار همدیگر قدم های مثبت و مؤثری برداریم.

راه‌اندازی دبیرخانه شهید بهشتی در آینده نزدیک

محمد نبی منانی، مدرس دانشگاه و دبیر علمی اجلاس چهاردهم هم در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اصفهان اظهار داشت: برای اجلاس در کمیته علمی، از ابتدای سال موضوعات متعددی بررسی شد که در نهایت به هشت موضوع رسیدیم.

وی افزود: ان شاالله بزودی با کمک قوه قضائیه، دبیرخانه شهید بهشتی هم راه اندازی می‌شود تا مسائلی که در مسیر اجرا با مانع برخورد کند قوه، قضائیه هم بتواند ورود پیدا کند

ارسال نظرات
پر بیننده ها