به منظور تحکیم بنیان خانواده صورت گرفت؛

ارائه 11 هزار مشاوره رایگان به مددجویان کمیته امداد

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران از ارائه ۱۱ هزار و ۷۰ مورد خدمات مشاوره و راهنمایی به مددجویان تحت حمایت در نیمه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۳۵۴۷
|
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵

حسین زمانیان، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با ارائه گزارشی از خدمات مشاوره و راهنمایی در نیمه نخست سال جاری، گفت: در راستای فرهنگ‌سازی و تحکیم بنیان خانواده، در شش ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۷۱۵ مورد مشاوره ازدواج به جامعه هدف این نهاد ارائه شد.

وی افزود: در این مدت زمان ۲۸ مورد مشاوره برای زوجین درگیر متارکه نیز ارائه شد که ۱۶ مورد منجر به بازگشت به زندگی شد. همچنین با ارائه خدمات مشاوره به زنان مطلقه و فوت همسر تعداد ۱۱۹ ازدواج رقم خورده است.

زمانیان ادامه داد: ارائه ۵۴ مشاوره شغلی، ۲ هزار و ۲۲۵ مشاوره گروهی و ارائه آموزش‌های پیش گیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور ۲ هزار و ۱۶۷ مددجو از دیگر خدمات مشاوران به گروه‌های مختلف جامعه هدف تحت حمایت است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران، تقویت فرهنگی مددجویان را زمینه‌ساز توانمندی آنان عنوان و بیان کرد: در نیمه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۶۰۴ مشاوره فردی و روان درمانی به خانواده‌های تحت حمایت ارائه شده است.

وی با بیان اینکه خدمات مشاوره و راهنمایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و سعی در بهبود سلامت روانی مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: افراد دارای شرایط روحی و روانی حاد نیز به کلینیک مشاوره جهت دریافت خدمات تخصصی‌تر ارجاع و معرفی می‌شوند.

زمانیان یادآور شد: در شش ماهه اول در اردوهای تابستانی استعدادسنجی در سه بعد هوش، سلامت عمومی و شخصیت ویژه مادران و فرزندان دانش آموز آنان در مقطع ابتدایی اول اجرا شد و به همه شرکت کنندگان کارنامه استعداد سنجی ارائه شد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران، خاطرنشان کرد: همچنین در این دوره اردوهای تابستانی کارگاه‌های روان شناسی در حیطه‌های تربیت فرزند، خودشناسی، عزت نفس و ازدواج با توجه به نیاز مخاطبان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار