خبرهای داغ:
مصاحبه با فرمانده پایگاه بسیج برتر جشنواره مالک‌اشتر در استان اصفهان:

پایگاه بسیجی که محل علم‌اندوزی و کرسی‌های علمی شد

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج نفیسه کاشان گفت: ما با استفاده از معلمان و اساتید بومی در زمینه‌های مختلف مانند ریاضی، تیزهوشان و زبان، کلاس‌های متعددی برگزار کردیم.
کد خبر: ۹۵۵۳۶۴۵
|
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان: آسیه طالبیان در گفتگو با بسیج در خصوص اقدامات صورت‌گرفته در این پایگاه که منجر به‌افتخار کسب فرمانده پایگاه بسیج برتر در جشنواره مالک‌اشتر استان اصفهان شده است، با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۵ این پایگاه افتتاح شد و قبل از ما در این محله هیچ مجموعه فرهنگی وجود نداشت، اظهار کرد: ما در شهرک فرهنگیان و به علت جاذبه‌های گردشگری که دارد، در قسمت مرفه نشین کاشان قرار داریم و جو مذهبی کاملی در آنجا حاکم نیست؛ در این فضایی که وجود داشت چند فعالیت عامل موفقیت و رشد این پایگاه بود، از جمله اینکه ابتدا با بهره‌گیری از نخبگان محله مانند معلمان خاص، سخنرانان، مداحان و اساتید دانشگاه، یک هیئت اندیشه‌ورز تشکیل دادیم.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج نفیسه شهر کاشان با بیان اینکه در این هیئت اندیشه‌ورز نیازها، آسیب‌ها و تهدیدهایی را که محله داشت، شناسایی کردیم، افزود: سطح تحصیلات مردم محله ما فوق‌العاده بالاست و همه حداقل مدرک کارشناسی دارند و به همین دلیل سطح کار باید بالا باشد؛ به طور مثال پدر و مادرهایی که به کارهای علمی علاقه دارند، دوست دارند فرزندانشان به کلاس زبان بروند و ما همین کلاس‌ها را با بهترین اساتید زبان برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون ما در پنج سطح کلاس زبان برگزار می‌کنیم و حدود ۲۰۰ نفر در این کلاس‌ها شرکت دارند، تأکید کرد: ما با استفاده از معلمان و اساتید بومی در زمینه‌های مختلف مانند ریاضی، تیزهوشان و زبان، کلاس‌های متعددی برگزار کردیم.

طالبیان تصریح کرد: ما پایگاه تربیت محور شهرستان هستیم، بدین صورت که ۲۲ حلقه صالحین فعال داریم و بچه‌ها از رشته و حرفه‌ای که علاقه خودشان است وارد پایگاه می‌شوند و ما با استفاده از روش‌های تربیتی مختلف، آنها را با حقایق اسلام و انقلاب همسو می‌کنیم؛ بسیاری از اینها بعداً عضو حلقه‌های صالحین ما می‌شوند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج نفیسه شهر کاشان در پاسخ به این سؤال که «اقدامات شما چه تأثیری در منطقه و محله شما داشته است؟»، گفت: ما با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای کاشان کلاس‌هایی تحت عنوان آشپزی، خیاطی، صنایع‌دستی، گل‌دوزی، کامپیوتر، عکاسی و کمک‌های اولیه برای خواهران ۱۲ سال به بالا برگزار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: ما بیشترین کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را در شهرستان کاشان برگزار می‌کنیم و مردم در این منطقه این کلاس‌ها را خیلی دوست دارند، به این دلیل که مبلغ بسیار کم است و گاهی رایگان برگزار می‌شود و دارای مدرک معتبر است.

طالبیان با بیان اینکه بسیاری از خواهران ما در این منطقه با حضور در این کلاس‌ها موفق به راه‌اندازی کسب‌وکار برای خود و کارآفرینی برای دیگران شده‌اند، گفت: به طور مثال با تأسیس کارگاه‌های قنادی و قالی‌بافی، منجر به کارآفرینی برای مردم کاشان شده‌اند و بسیاری از اینها در پایگاه بسیج به‌عنوان شرکت‌کننده در حلقه‌های صالحین و کادر پایگاه فعالیت می‌کنند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج نفیسه شهر کاشان در پاسخ به این سؤال که اقدامات شما در محله و شهرستان چه تأثیرات معنوی و عقیدتی داشته است، تأکید کرد: ما دید مردم به بسیج را در این محله‌ای که خیلی از آنها بیگانه با این مفاهیم هستند تغییر دادیم و مردم خدمات مردمی و بی‌ریای بسیج را به‌وضوح مشاهده کردند.

وی با بیان اینکه آنها ابتدا برای شرکت در کلاس‌های ما جذب پایگاه می‌شوند، اما به‌مراتب در عزاداری‌ها، جشن‌ها، اردوها و مراسمات ماهم شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: به طور مثال قراری برای برگزاری کلاس‌ها گذاشته‌ایم که کلاس‌ها یا باید با نماز شروع شود و یا باید با نماز پایان یابد و خواهران عزیز به دلیل حضور در مسجد برای شرکت در کلاس‌ها، کم‌کم حجاب اسلامی را هم رعایت می‌کنند.

طالبیان به تشریح برنامه‌های آینده این پایگاه موفق کشوری پرداخت و گفت: در صدد هستیم که با وجود معلمان خوب و کادر مجربی که داریم، به جز مهدکودک و پیش‌دبستانی که تأسیس کرده‌ایم، یک دبستان را هم تأسیس کنیم کلاس‌های زبان را در قالب آموزشگاه زبان برگزار کنیم.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج نفیسه شهر کاشان در پایان گفت: در نظر داریم مکان تشکل علمی را گسترش دهیم و از بین زنان و دختران منطقه و شهرستان کاشان برای پایگاهمان نیروسازی کنیم و یک مؤسسه کاریابی برای سازماندهی بهتر اقدامات و تشکل‌هایمان تأسیس کنیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار