فرمانده سپاه بندر خمیر:

دوره آموزشی ضابطین قضایی بسیج برگزار شد

کارگاه آموزش ضابطین قضایی بسیج با حضور دادستان دادگستری شهرستان بندرخمیر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۳۷۵۹
|
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹

دوره آموزشی ضابطین قضایی بسیج برگزار شد

 

کارگاه آموزش ضابطین قضایی بسیج با حضور دادستان دادگستری شهرستان بندرخمیر برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ،کارگاه آموزش ضابطین قضایی بسیج با حضور بسیجیان پایگاه‌های تابعه ناحیه شهرستان بندرخمیر در سالن سپاه بندرخمیر و با حضور آقای اطمینانی دادستان دادگستری شهرستان برگزار شد.

در آغاز این دوره سرهنگ کمالی فرمانده سپاه بندر خمیر درخصوص اهمیت امربه معروف و نهی از منکر صحبت کرد وگفت:محدوده‌ی امر به معروف و نهی از منکر منحصر به قشر و صنف خاصی از مردم نیست و تمام اقشار و اصناف واجد شرایط را در بر می‌گیرد حتی بر زن و فرزند واجب است که هنگام مشاهده‌ی ترک معروف یا انجام حرام توسط پدر و مادر یا شوهر، به امر به معروف و نهی از منکر در صورت تحقق شرایط آن مبادرت کنند.

در ادامه آقای اطمینانی به نقش ضابطین قضایی در برخورد با تخلفات پرداخت وتأکید داشت:نقش بسیار مهم ضابطین در شناسایی و مقابله با جرایم مشهود و غیرمشهود بسته به اینکه ضابط در چه مرحله‌ای از جرم اطلاع می‌یابد، در تعیین تکالیف او بسیار مهم است.

ایشان در ادامه افزود:اجرای دقیق و به هنگام دستور‌های قضایی می‌تواند در رفع اطاله دادرسی و تسهیل و تسریع در اجرای احکام قضایی راهگشا باشد.

ایشان یادآور شد که :ضابطین موظف هستند با جرم مشهود و هر نوع ناهنجاری که خلاف قانون و شرع است و در ملاء‌عام رخ می‌دهد و سبب آزردگی مردم مؤمن می‌شود، برخورد کنند و موارد را برای رسیدگی به مراجع ذی‌صلاح قضایی ارجاع دهند و مراجع قضایی نیز باید در رسیدگی به این قبیل پرونده‌ها اهتمام داشته باشند

ارسال نظرات