مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری و آموزش و پرورش اردبیل تفاهم‌نامه امضا کردند

به گزارش خبری بسیج مدیران مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری و اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل برای استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان و معلمان در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۹۵۵۵۹۱۷
|
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری و آموزش و پرورش اردبیل تفاهم‌نامه امضا کردند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل روز چهارشنبه در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری با مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری در اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت: ۲۶۵ هزار دانش‌آموز و ۱۹ هزار فرهنگی در سه هزار و ۳۰۰ مدرسه استان مشغول تعلیم و تعلم هستند.

کلام‌الله صفری افزود: نیروی انسانی آموزش و پرورش ظرفیت بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در خانواده‌ها و جامعه است و اداره کل آموزش و پرورش در این زمینه آماده هرگونه همکاری است.

اردبیل مبدع شوراهای حل اختلاف در کشور است

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: شوراهای حل اختلاف این استان از سال ۸۱ راه‌اندازی شده و قبل از آن، نخستین واحد مصالحه دادگستری در اردبیل پایه‌گذاری شده بود.

حجت‌الاسلام سیدحسین علوی افزود: این استان در واقع مبدع شوراهای حل اختلاف در کشور بوده که بعدها به سایر استان‌ها تعمیم یافت.

وی با بیان اینکه مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان از نظر عملکرد در کشور رتبه چهارم را دارد، یادآورشد: در سال ۱۴۰۱ از ۸۷ هزار و ۳۵۷ فقره پرونده، ۳۷ هزار و ۴۷۸ پرونده و در سال جاری از ۴۴ هزار و ۶۵۵ پرونده تاکنون ۲۰ هزار و ۶۰۰ فقره به صلح و سازش ختم شده است.

هفت پرونده قصاص در اردبیل منجر به جلب رضایت اولیای دم شد

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: با تلاش مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان اردبیل در سال ۱۴۰۰ برای ۱۲ متهم به قصاص، رضایت اولیای دم اخذ شد و در سال جاری نیز تاکنون هفت پرونده قصاص با وساطت مرکز توسعه حل اختلاف به جلب رضایت اولیای دم منجر شد.

وی اظهارامیدواری کرد با همکاری آموزش و پرورش استان اردبیل، فرهنگ و گفتمان صلح و سازش از کلاس‌های درس به خانواده‌ها و سپس در متن جامعه رواج یابد و نهادینه شود.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است

ارسال نظرات
آخرین اخبار