خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان در گفتگو با بسیج:

صندوق‌های جمعیت در سطح محلات با کمک‌های خیرین در حال رقم زدن اتفاقات خوب و مبارکی هستند

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان گفت: امروز در کشور نزدیک به ۱۶ هزار گروه جهادی از خواهران بسیجی در حوزه‌های فرهنگی و خدمت‌رسانی به خانواده‌های نیازمند و همچنین حوزه‌های تربیتی، مشغول فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۵۵۷۱۰۰
|
۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

صندوق‌های جمعیت در سطح محلات با کمک‌های خیرین در حال رقم زدن اتفاقات خوب و مبارکی هستند

دکتر «مینا بیابانی» مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در گفتگو با خبرگزاری بسیج، «سازمان بسیج جامعه زنان» را یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌های بسیج عنوان کرد و گفت: بسیج جامعه زنان از همان ابتدای تشکیل بسیج به فرمان امام راحل و متناسب با شرایط، فعالیت‌های خود را آغاز کرد و به مرور و با توجه به اقتضائات زمانی، اقداماتش را توسعه داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیج جامعه زنان در موضوعات متنوع و متکثری نقش‌آفرینی می‌کند، افزود: تنوع فعالیت‌ها در بسیج جامعه زنان به اندازه‌ تعداد پایگاه‌های بسیج خواهران در سراسر کشور است.

بیابانی بیان داشت: چندین سال است که دختران و زنان بسیجی کشورمان، اقدامات گسترده‌‌ای را در حوزه خدمت‌رسانی به اقشار مختلف مردم انجام می‌دهند که تأمین جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند و کمک مالی برای ادامه تحصیل فرزندان خانواده‌های کم‌برخوردار، از جمله این اقدامات محسوب می‌شوند.

مسئول بسیج جامعه زنان با اشاره به اقدامات در دستور کار این سازمان در راستای تحقق مقوله «افزایش جمعیت» گفت: صندوق‌های جمعیت در سطح محلات با کمک‌های خیرین در حال رقم زدن اتفاقات خوب و مبارکی هستند؛ موجودی این صندوق‌ها هم به خانواده‌های کم‌بضاعتی که دارای فرزند هستند می‌رسد و هم نیاز‌های مالی برای درمانی خانواده‌هایی که قادر به فرزندآوری نیستند را پوشش می‌دهد.

بیابانی در ادامه تصریح کرد: تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع آن میان خانواده‌های محروم و کم‌برخوردار، مقوله‌ای است که در همه پایگاه‌های مقاومت بسیج جامعه زنان پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی مؤثر و حضور پررنگ و فعالانه بانوان بسیجی در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا اظهار داشت: خواهران بسیجی در این بحران زیستی، کشور را با قدرت یاری کردند؛ همانگونه که در زلزله سال‌های گذشته بم، ارسباران و سرپل‌ذهاب نیز تلاش کردند با ارائه مشاوره‌های خانواده، آلام خانواده‌های آسیب‌دیده را کاهش دهند.

بیابانی با اشاره به روند اجرای طرح فدک ناظر بر ایجاد مهارت و اشتغال برای بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانوار گفت: بسیج جامعه زنان تا به امروز قریب به ۷۲۰ مرکز را به عنوان مرکز کارآفرینی برای تسهیل در مهارت‌آموزی و ایجاد شغل برای بانوان در سراسر کشور تاسیس کرده و این مراکز هم‌اکنون در حال فعالیت هستند؛ همچنین تأسیس ۶۶۰ مرکز کارآفرینی دیگر نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه تا به امروز جمعیتی قریب به ۲۱۵ هزار بانوی سرپرست خانوار تحت پوشش طرح فدک قرار گرفته‌اند گفت: این عزیزان برای خودشان اشتغال دائمی ایجاد کرده‌اند و می‌توانند از درآمد‌هایی که توسط این اشتغال استحصال می‌شود به زندگی خود سر و سامان دهند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور همچنین گفت: امروز در کشور نزدیک به ۱۶ هزار گروه جهادی از خواهران بسیجی در حوزه‌های فرهنگی و خدمت‌رسانی به خانواده‌های نیازمند و همچنین حوزه‌های تربیتی، مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان بسیج جامعه زنان برای مادران در حوزه تربیت نسل گفت: در طرح «ترنم بهشتی»، حوزه‌های مدیریت خانه و خانواده و نیز آموزش همسرداری و توانمندسازی مادران در عرصه تربیتی کودکان در نظر گرفته شده است.


مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در پایان گفت: در راستای تربیت نسل تمدن‌ساز، در تلاش هستیم شرایطی را فراهم کنیم که کلیه پایگاه‌های مقاومت بتوانند کودکان زیر ۶ سال را در همان فضای پایگاه مورد تربیت قرار دهند و با محتوا‌های ویژه‌ای که برای کودکان در نظر گرفته شده به رفع خلاء تربیتی در کشور کمک شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها