خبرهای داغ:
روایت خدمت/جهاد امیدآفرینی

بسیج سازندگی از محرومیت زدایی تا تشکیل و فعالیت ۱۴۰۰ گروه جهادی

بسیج سازندگی از محرومیت زدایی تا تشکیل و فعالیت ۱۴۰۰ گروه جهادی
مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین از فعالیت ۱۴۰۰ گروه جهادی در عرصه های مختلف خدمت در استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۷۱۱۸
|
۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

 

قزوین_ به گزارش بسیج، سرهنگ صادقپور، مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در نشست خبری رویداد جام رسانه امید در استان قزوین که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که بسیج سازندگی یک شعبه کار عظیم است و بسیاری از موضوعات را به نمایندگی از تمام پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج برای مردم انجام می دهد. امروز حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد از کار بسیج سازندگی موضوعات عمرانی با توجه به شرایط کشور است.

وی گفت: ابتدای حضور دولت مردمی رئیسی، بسیج و سپاه برای ایجاد امید و تبیین موضوعات نظام و انقلاب به خصوص در بحث آب شرب روستایی وارد کار شد که با توجه به تجربیات بسیار خوبی که به دست آورده‌اند در موضوعات راه، مسکن محرومین، شبکه بهداشت، مدارس و بسیاری از موضوعات دیگر حرفی برای گفتن دارند.

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای محرومیت زدایی با فرماندهی سردار سلامی و بالطبع در تمام استان‌ها با محوریت و فرماندهی سپاه استان و دبیری بسیج سازندگی ایجاد قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) شکل گرفت.

وی ادامه داد: بعد از اینکه گزارش‌هایی که مردم و بسیجیان به مقام معظم رهبری در خصوص کارهایی که مردم می‌توانند انجام بدهند؛ داده شد، مقام معظم رهبری فرمان بسیج سازندگی را صادر کرد و با توجه به نبود شکل اولیه ساختار نهاد سازندگی که از طرف نهاد دولت تشکیلات آن دیگر نبود و از بین رفته بود و جهاد کشاورزی بعد از ادغام به وجود آمد؛ برخی خلاها در مناطق محروم به وجود آمد و موضوع تشکیل جهاد سازندگی مطرح شد.

خدمات رسانی بسیج سازندگی با حضور ۱۴۰۰ گروه جهادی در استان قزوین 

سرهنگ صادقپور بیان کرد: در ابتدای کار در هر استان ۱۰ الی ۲۰ گروه جهادی مردمی شکل گرفت و حدود هزار و ۴۰۰ گروه جهادی در استان سازماندهی کردیم که در سامانه اطلس جهادی مشاهده و رصد می‌شوند و همگی از بسیجیان شاخصی هستند که سازماندهی شده‌اند.

فعالیت ۶۶۸ گروه جهادی محلات در استان قزوین 

مسوول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین در ادامه عنوان کرد: تعدادی از این گروه‌ها تخصصی هستند؛ تعداد گروه‌های جهادی محلات ۶۶۸ گروه جهادی ست و گروه‌های جهادی که خواهران ما به خود اختصاص داده‌اند ۲۰۳ گروه جهادی است. اقشار تخصصی ۵۶۲ گروه تخصصی هستند و ۲۵ گروه تخصص پزشکی خدماتی را در مناطق محروم انجام می‌دهند.

سرهنگ صادقپور اظهار کرد: یک بحثی را در معاونت اجتماعی سپاه داریم که با هم افزایی هم نزدیک به ۲۸ منطقه محروم در حاشیه شهرها در برنامه کاری ست که مدام این گروه کاری در حاشیه شهرها و مناطق محروم جابجا می‌شود که تعداد آنها ابتدا ۱۰ و در حال حاضر به ۲۸ گروه رسیده است.

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر (عج) استان گفت: موضوع بحث گروه‌های جهادی، عرصه فعالیت بسیج سازندگی در شهرستان‌ها و استان است که پایه و اساس شکل گیری این نهاد می‌باشد که فراخور ظرفیت و توانی که این عزیزان دارند فعالیت و حداقل کار آنها مطالبه‌گری است.

کمک مومنانه از شاخصه های خدمت بسیج سازندگی است 

وی افزود: در بحث کمک‌های مومنانه که یکی از شاخصه‌های کار ما در بحث جهادی است با لفظ کمک‌های مومنانه مردم به خصوص بعد از بحث کرونا آشنا شده‌اند؛ سه سال قبل حضرت آقا این فرمان را دادند که خوب است ماه رمضانی را رقم بزنیم که مردم شیرینی و حلاوت آن را بعد از سختی‌هایی که برای مردم بویژه در بحث کرونا ایجاد شده‌، را بچشند؛ موضوع کمک مومنانه از آن سال تاکنون توسط گروه‌های جهادی جزو برنامه‌های مهم بسیجیان چه در اقشار و چه در محلات و پایگاه‌های مقاومت شده است.

سرهنگ صادق پور تشریح کرد: در هفت ماهه امسال در بحث توزیع بسته‌های معیشتی، ۱۰ هزار بسته معیشتی توسط بسیجیان با کمک خیرین و با محوریت پایگاه‌های بسیج اهدا شده است؛ همچنین ۴۸ هزار ویزیت رایگان توسط گروه‌های تخصصی بهداشت و درمان با محوریت بسیج و ۴۸ هزار قلم دارو، اهدای خون ۱۳۸ مورد، آزادسازی زندانیان که با محوریت بسیج حقوقدانان انجام شده است تعداد آنها ۱۰۹ نفر بودند که با هماهنگی دادگستری و ستاد دیه استان نسبت به شناسایی خیرین اقدام شده است.

وی ادامه داد: سه هزار مشاوره حقوقی و ۱۷۹ جهیزیه توسط پایگاه‌ها انجام شده است و همچنین قرار است با حضور سردار سلامی ۲۰۰ سری جهیزیه از طریق بسیج سازندگی به کمیته امداد اختصاص پیدا کند؛ همچنین ۲۴۹ مورد لوازم خانگی و ۵۱۱ راس قربانی و خیلی موضوعات دیگر توسط گروه‌های جهادی انجام شده است.

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: جمع کل خدمات ۲۷۲ میلیارد تومان بوده است که توسط مردم، خیرین و پشتیبانی مردمی انجام شده است و به صحنه آوردن مردم یکی از کارهای اساسی توسط نهاد بوده است.

ایجاد ۵ مجتمع آبرسانی در مناطق محروم قزوین 

سرهنگ صادق پور اظهار کرد: موضوع قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) از حدود ۲ سال قبل با محوریت آب شرب روستایی در استان ما کلید خورده و موضوع تنش آب در بسیاری از روستاها وجود دارد؛ امروز در منطقه الموت، طارم و تاکستان قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با ۵ مجتمع دارد کار می‌کند و بیش از ۵۶ درصد کار انجام شده است.

وی تشریح کرد: برای حدود ۳۷ هزار نفر باید ۵ چاه عمیق ایجاد شود که سه چاه عمیق زده شده و چهار هزار و ۴۶۵ متر مکعب مخزن ساخته شده است و ۹۰ کیلومتر خط انتقال آب ایجاد شده است.

سرهنگ صادقپور در پایان خاطرنشان کرد: مشکل اساسی ما الان تامین اعتبار است و وعده‌هایی که در مجموعه دستگاه‌های استان داده‌اند اگر اتفاق بیفتد قطعاً ما تا خرداد ماه می‌توانیم کارها را انجام بدهیم.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار