خبرهای داغ:
سردار صدیق:

بسیج تکمیل کننده سپاه است/بسیج در دوران دفاع مقدس جنگ کلاسیک را برهم زد

همدان-فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه بسیج تکمیل کننده سپاه است، گفت: در ۸ سال دفاع جنگ تحمیلی اگر بسیج نبود شک نکنید ما بازنده جنگ بودیم.
کد خبر: ۹۵۵۷۵۰۸
|
۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی صدیق در یادواره ۳۶ شهید کوی فرهنگیان تویسرکان که به مناسبت هفته بسیج در مسجد النبی (ص) تویسرکان برگزار شد، اظهار کرد: وقتی امام راحل در ابتدای پیروزی انقلاب فرمان تشکیل بسیج را صادر کرد برای خیلی از افراد محرز نبود بسیج چگونه می‌تواند در استمرار انقلاب، حفاظت از انقلاب و پیشرفت انقلاب نقش‌آفرین باشد، اما وقتی بحران‌هایی در کردستان، بلوچستان، شمال کشور، خوزستان و تهران رخ داد نقش بسیج را کم کم درک کردند .

وی با بیان اینکه بسیج تکمیل کننده سپاه است، افزود: در ۸ سال دفاع جنگ تحمیلی اگر بسیج نبود شک نکنید ما بازنده جنگ بودیم؛ نمونه آن مردم تویسرکان بودند که با اعتقاد وارد دفاع شدند و با تشکیل یک گردان در دفاع مقدس خوش درخشیدند.

ناظر عالی قرارگاه امام علی (ع) سپاه با اشاره به رشادت‌های گردان ۱۵۳ قاسم ابن الحسن (ع) تویسرکان گفت: بچه‌های تویسرکان در منطقه عملیاتی کربلای ۴ ماموریت یافتند و وقتی در منطقه شلمچه آمار گرفتیم از یک گردان ۱۱ نیروی کادر و مابقی بسیجی بود که با این استعداد نیرو در کنار دریاچه ماهی روی پلی که تیپ کماندویی ارتش عراق قصد نفوذ داشت تا منطقه تصرف شده را پس بگیرد، همین بسیجی‌ها در برابر این تیپ مقاومت کردند و به دشمن اجازه ندادند منطقه را تصرف کند؛ یک گردان در برابر یک تیپ کماندویی که با معادلات جنگ همخوانی ندارد.

وی اضافه کرد: نقش بسیج در صحنه‌های نبرد آن قدر اثرگذار بود که معادلات جنگ کلاسیک را برهم زد و بزرگی فرمود شما پاسدارها ماهی هستید که اگر اقیانوس نباشد پرورش نخواهید یافت و بسیج اقیانوس است بنابراین بسیج تکمیل کننده سپاه است.

سردار صدیق پیروزی در دفاع مقدس را مدیون بسیج دانست وگفت: بسیج با سلحشوری و خط شکنی خود وارد عملیات می‌شد و کار را تمام می‌کرد و امروز هم با همین روحیه سلحشوری و خط شکنی در تمام عرصه‌هایی که نظام به آن نیاز دارد از سازندگی تا حوادث غیر مترقبه و عرصه‌های علمی و دانش بنیان ورود کرده و حرف برای گفتن دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات