نمایش اقتدار بسیج در شهرستان هیرمند برگزار شد

نمایش اقتدار بسیج، همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولین و بسیجیان در شهرستان هیرمند برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۸۲۶۹
|
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

به گزارش بسیج از شهرستان هیرمند، سرهنگ حسین فروغی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه هیرمند گفت: امروز در مراسم اقتدار بسیج ضمن گرامیداشت هفته‌ی مبارک بسیج و یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر با اشاره به جایگاه بسیج گفت: بسیج این لشکر مخلص خدا ۵ آذر ۱۳۵۸ با فرمان تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برای دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با استکبار جهانی و مشارکت گسترده در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه امروز نیز نقش بسیج در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه در جبهه جنگ نرم بارز است، اظهار داشت: با وجود اینکه اوج تبلور بسیج در دوران دفاع مقدس و با جان فشانی بسیجیان همراه بود، اما این نیروی مردمی امروز نیز همچنان در عرصه های گوناگون در قالب بازدارندگی حملات دشمن و مقابله با جنگ نرم در جامعه نقش آفرینی می کند.

فروغی افزود: بسیج را نماد غیرت،تعهد، ولایتمداری و مردم یاری دانست و افزود؛ بسیج شجره طیبه است که در صحنه صحنه این نظام نقش دارد.

وی در ادامه داد: بسیجیان را اولین مدافعان نظام اسلامی دانست که بدون هیچ چشم‌داشتی پا در عرصه عمل می‌گذارند و با ایثار جان خود مانع از دست‌درازی دشمنان به نظام و انقلاب می‌شوند.

در ادامه مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه هیرمند حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا هاشمی گفت: شهدا گنجینه معنوی و ماندگار انقلاب اسلامی هستند. عزت، اقتدار، امنیت و آرامش جامعه را مدیون شهدا هستیم. ایشان با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان، ارتباط گیری نسل جوان با فرهنگ شهدا را ضروری دانست.

وی افزود: آشنایی و مانوس شدن جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت، آنها را از حملات رسانه‌ای دشمن حفظ می کند.وی بیان کرد: جوانان امروز تشنه معرفت شهدایی هستند، گفت: متاسفانه کار زیربنایی و اصولی در نهادینه کردن فرهنگ و سبک زندگی شهدا که اسطوره های واقعی ما هستند صورت نگرفته است. بستر فضای مجازی که زیستگاه نسل امروز شده باید مملو از محتواهای فرهنگی و اعتقادی باشد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند فشارهای داخلی و خارجی بر ملت ایران و انقلاب اسلامی وارد می‌شود اما ملت ایران با داشتن روحیه و تفکر بسیجی نمی‌گذارند که این فشارها آسیب‌پذیر باشد و آنها را به فرصت تبدیل می‌کنند و ان شاءالله این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن می رساند.

در پایان از خانواده هاي شهدا و ایثارگران و پیشکسوتان بسیج تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار