خبرهای داغ:

راه اندازی اولین خط اتوبوس بی‌آرتی اهواز از میدان شهید بندر

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز از راه‌اندازی خط یک بی‌آرتی اهواز تا پیش از سال نو خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۰۳۶۲
|
۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، عادل شیشه‌گری با اشاره به انعقاد قرارداد پروژه BRT اهواز اظهار کرد: بر اساس این قرارداد، خط یک اتوبوس بی‌آرتی از میدان شهید بندر (چهار شیر) آغاز می‌شود و با گذر از خیابان خیابان سلمان فارسی به سمت میدان کارگر (دانشگاه آزاد) می‌رود.

وی افزود: در این مسیر حدود ۲۷ ایستگاه بین راهی شکیل و با سازه‌های خاص و بزرگ مشخص شده است. قرارداد ساخت این ایستگاه‌ها نیز منعقد شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز با اشاره به آغاز کار پیمانکار گفت: تلاش بر این است که تا شب عید این خط از پروژه BRT به بهره‌برداری برسد. البته برای بهره‌برداری از این پروژه نیاز نیست همه ایستگاه‌ها راه‌اندازی شوند و با چند ایستگاه می‌توان فعالیت این خط را آغاز کرد.

شیشه‌گری بیان کرد: برآورد شده است که برای این خط به ۱۵ دستگاه اتوبوس نیاز است که پیگیری‌ها برای تامین اتوبوس‌ها در حال انجام است. با توجه به اینکه این اتوبوس‌ها خاص و بعضا وارداتی هستند پیگیری‌های خاصی نیاز است که این کار در حال انجام است، اما با اتوبوس‌های معمولی هم می‌توان بی‌آرتی را به بهره‌برداری رساند.

وی عنوان کرد: بنا شده است ایستگاه‌ها به گونه‌ای احداث شوند که متوسط رسیدن اتوبوس‌های بی‌آرتی در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار