دومین رویداد آموزشی هم نوا با حضور استاد یاسر رحمانی برگزار شد

دومین رویداد آموزشی تفریحی هم نوا در راستای گرامیداشت هفته بسیج،به همت سازمان بسیج مداحان وهیآت مذهبی و کانون مداحان استان با حضور استاد یاسر رحمانی ، در زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۱۰۵۳
|
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مسئول سازمان بسیج مداحان وهیآت مذهبی استان سیستان وبلوچستان،سرهنگ براتعلی صالحی ،گفت: هدف از تشکیل جلسات روضه و توسلات و مداحی ها،ایجاد روح معنوی و نزدیک شدن انسان به اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام است.

وی در ادامه افزود: تربیت مداحان تراز انقلاب اسلامی متناسب با رهنمودهای امام خامنه ای(مدظله العالی )و جلوگیری از انحراف در مراسم مدح و عزاداری اهل بیت علیه السلام از اهداف برگزاری این دوره یک روزه بود.

صالحی تصریح کرد: تبیین رسالت مداحان براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای، (مدظله العالی )تبیین نقش مداحان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تبیین مباحث مرتبط با آسیب‌شناسی در مداحی و عزاداری از جمله موضوعاتی است که با هدف بصیرت افزایی به فراگیران و شرکت کنندگان در این دوره آموزش داده شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در عرصه مهارت های مرتبط با مداحی مباحث مربوط به آسیب‌شناسی شعر آیینی و روش‌های شناخت شعر خوب از بد از دیگر نکاتی است که در این دوره به آن پرداخته شد.

صالحی با بیان اینکه مداحی هنر وتوفیقی والاست که از جانب خداوند و ائمه اطهار علیهم السلام به مداحان ارزانی شده است ؛اذعان داشت: آشنایی با فنون مدح و فضایل خوانی، صدا سازی و زیبا سازی صدا،مولودی خوانی،مناجات خوانی، نوحه خوانی( سینه زنی)، ردیف خوانی، روضه خوانی و مجلس داری از دیگر مهارت هایی است که در این دوره آموزشی به ذاکران اهل بیت علیه‌السلام آموزش داده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار