خبرهای داغ:
در فارسان عنوان شد؛

کودکان قربانی اصلی طلاق هستند

در جمع بسیجیان پایگاه مقاومت مهدیه فارسان بیان شد: زهر طلاق بیش از هر کسی حتی خود زوجین به کام فرزندان آنان فرو می‌رود.
کد خبر: ۹۵۶۲۴۹۹
|
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال بختیاری؛ استاد حوزه علمیه فارسان،در جمع بسیجیان پایگاه مقاومت مهدیه فارسان، پیرامون افزایش طلاق و قربانیان اصلی طلاق به بحث و گفتگو پرداخت.

سرکار خانم صدیقه اسماعیلی،با اشاره به آسیب های اجتماعی طلاق، گفت: قربانیان اصلی طلاق کسانی جز فرزندان نیستند.

 وی، اظهار داشت: طلاق احساس امنیت کودکان را کاهش داده و آنها را نسبت به آینده نگران می‌کند، پس از این اتفاق ناخوش کودک متوجه می‌شود که یکی از والدین در خانه نیست و از این می‌ترسد که دیگری نیز ناپدید شود و او را تنها بگذارد.

استاد اسماعیلی، بیان کرد: زهر طلاق بیش از هر کسی حتی خود زوجین به کام فرزندان آنان فرو می‌رود.کودکان طلاق ممکن است احساس طردشدگی کنند، یادمان باشد کودکان خود را در مرکز جهان می‌دانند و بنابراین هر اتفاقی که روی دهد، به‌نحوی به آنان مربوط می‌شود.

وی، درباره اثرات مخرب طلاق اظهار کرد: مخرب‌ترین تاثیر طلاق بر روی کودکان زمانی رخ می‌دهد که والدین در حضور آنها به تحقیر یکدیگر می‌پردازند، در این مواقع کودکان احساس می‌کنند باید جانب یکی از والدین را بگیرند و این کار برای آنان بسیار دشوار است و از سویی دیگر تصور می‌کنند اگر از والدین پشتیبانی نکنند، از سوی هر دو رانده می‌شوند که این موضوع کودک را در شرایط بدی قرار می‌دهد.

استاد اسماعیلی، ادامه داد: بلاتکلیفی، اضطراب، اندوه، خشم، تنهایی و افسردگی از تاثیرات مستقیم طلاق است که این مسائل نشانه آن است که کودک توان کافی برای رویارویی با مساله طلاق ندارد؛ این مسائل تنها گوشه‌ای از مشکلاتی است که گریبان‌گیر فرزندان طلاق می‌شود.

وی، در پایان تاکید کرد:خوشبختی چیزی نیست که در نقطه دور به دنبال آن باشی بلکه خوشبختی در کنار ماست، در صورتی‌که هر یک از زوجین فکر کنند رسالت آنان خوشبخت‌کردن طرف مقابل است و در این راه از بسیاری مسائل چشم‌پوشی و گذشت کنند، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار