خبرهای داغ:

دبیرخانه شهرهای ملی صنایع دستی خوزستان اشتغالزایی در این حرفه را تسهیل خواهد کرد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی خوزستان با بیان اینکه در استان پنج شهر ملی صنایع دستی به ثبت رسیده است گفت: راه اندازی دبیرخانه‌ شهرهای ملی صنایع دستی خوزستان موجب وحدت رویه در برنامه ریزی ها و تسهیل امور مربوط به اشتغالزایی در این حرفه خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۶۴۳۳۰
|
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، شکراله قاسمی بیان کرد: با بررسی کارشناسی و نظر ارزیابان در نشست شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی تاکنون "شوشتر" به عنوان شهر ملی احرامی بافی، "رُفیع" به عنوان شهر ملی بوریا بافی، "اندیکا" به عنوان شهر ملی دست بافته‌های عشایری، "دزفول" به عنوان شهر ملی کپوبافی و "اهواز" به عنوان شهر ملی مینا به ثبت رسیده اند.

وی افزود: در حال حاضر نیز پرونده ۲ شهر "شادگان" در حوزه حصیر بافی و "ایذه" در زمینه گلیم بافی برای ثبت شهر ملی صنایع دستی در حال بررسی است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی خوزستان ادامه داد: خانه تاریخی گلچین به عنوان دبیرخانه شهر جهانی کپو در دزفول تعیین شده که مقرر شده همزمان با برگزاری جشن جهانی شدن این هنر، توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شود.

قاسمی تصریح کرد: فعال شدن دبیرخانه شهرهای ملی صنایع دستی استان در جذب هرچه بیشتر گردشگر برای شهرهای دارای چنین مزیت هایی تاثیرگذار است.

صادرات ۳۲۸ هزار دلاری محصولات صنایع دستی خوزستان در نیمه نخست امسال

وی از صدور مجوز برای ۳۰ کارگاه تولیدی صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: هنرمندان و صنعتگران شاغل در این کارگاه ها، در رشته‌های البسه محلی، گلیم بافی، حصیر، کپو، تولیدات چرمی دست دوز، سفال و سرامیک فعالیت دارند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی خوزستان یادآورشد: ارزش صادراتی محصولات صنایع دستی خوزستان به کشورهای مختلف خارجی در شش ماه نخست امسال ۳۲۸ هزار و ۶۶۲ دلار برآورد شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار