خبرهای داغ:
یادداشت از مرتضی مرادی

سردار شریف یک سخنگوی باهوش

این روزها؛ موضع گیری سردار رمضان شریف-سخنگوی سپاه-درخصوص عملیات طوفان الاقصی، بازتاب ها، تکذیب ها و سرزنش هایی به دنبال داشته است.
کد خبر: ۹۵۶۶۲۱۳
|
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان این روزها؛ موضع گیری سردار رمضان شریف-سخنگوی سپاه-درخصوص عملیات طوفان الاقصی، بازتاب ها، تکذیب ها و سرزنش هایی به دنبال داشته است. بد نیست دلسوزان و خیرخواهان انقلاب، نکاتی را مدنظر داشته باشند.

اول-شخصیت رمضان شریف، بعد از سالها سخنگویی یکی از ارکان اصلی عرصه دفاعی نظام اسلامی برای همه مشخص است. فردی باسواد، بصیر، متین و با اشراف کامل نسبت به سیاست های داخلی، منطقه ای و فرامنطقه ای ج.ا

او در این سالها، هیچ موضع گیری خارج از چارچوبی انجام نداده است. هیچگاه احساسی سخن نگفته. هیچگاه بلوف نزده. کاملا حرفه ای و متناسب با اقتضائات یک سخنگوی باهوش و غیرهیجانی....
دوم-آنانکه در سطوح مختلفی، مناصب دفاعی و امنیتی داشته اند، بخوبی می دانند که هیچ کس مجاز نیست ازطرف خودش موضع گیری خارج از سیاست ها و چارچوب های ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا داشته باشد. می دانند که در هر حادثه، بحران، غائله و یا چالش فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، دفاعی و...از بالاترین سطوح نیروهای مسلح، موکدا ابلاغ می شود که هیچ یک از فرماندهان نظامی و انتظامی حق موضع گیری، مصاحبه و سخنرانی ندارد.

بی دلیل نیست که در حوادثی چون غائله ۱۴۰۱ هیچ فرماندهی، یا به تعبیر ساده تر هیچ سردار یا امیری موضع گیری نداشته است.
سردار شریف که آخرِ محدودیت هاست. او قطعا در بالاترین سطح، از ملاحظات رسانه ای است!

سوم-قطعا، اصل مطلبی که حاج رمضان گفت، کاملا درست بود یعنی همان سیاست اعلامی جمهوری اسلامی که انتقام حاج قاسم، فقط کشتن چند موجود خبیث نیست بلکه اخراج آمریکا و اسرائیل از منطقه است حالا این انتقام به دست چه کسانی و چگونه انجام می شود، بحث دیگری است.

چهارم-ما گمان می کنیم، بیان رسانه ای حرف سردار شریف، اشتباه بود. چراکه برای ج.ا ایجاد هزینه کرد. گمان می کنیم تکذیب حماس، باعث آبروریزی شد. اما از کجا معلوم!؟

نگارنده هم، مثل همه افراد بیرون گود، گمان می کند که ظاهرا شریف خطا کرد. اما اگر این خطا، آگاهانه باشد، ما چه می دانیم!؟

همه دیدند و شنیدند که تشکیلات سنی مذهب حماس، خودش رسما اعلام نمود که طراحی و اجرای عملیات طوفان الاقصی، صرفا توسط حماس و فلسطینی ها انجام شده و جمهوری اسلامی هم رسما اعلام نمود که در آن نقشی نداشته است. اما کیست که نداند، کانون اصلی هدایت و پشتیبانی از محور مقاومت که حماس هم جزو آن است، جمهوری اسلامی می باشد!؟

چه حماس و جمهوری اسلامی بگویند که جمهوری اسلامی در تخریب و تضعیف و آبروبری اسرائیلِ خبیث در طوفان الاقصی نقش داشته چه نگویند، آمریکا و اسرائیل و هم پیمانان می دانند که از کجا خوردند و جمهوری اسلامی، منطقه، بلکه دنیا را روی سر آنها خراب کرده است! آیا مفتضح کردن هیمنه و ادعاهای پوشالی آمریکا و اسرائیل در قدرت نظامی و حمایت از حقوق بشر و شورش جهانی علیه آنان حتی در اروپا، بهترین انتقام برای حاج قاسم نیست!؟

بگذارید بگویند رمضان شریف خطا کرد و بگذارید حماس تکذیبیه به نفع جمهوری اسلامی بدهد! اما باورتان نشود که سردار شریف، نمی دانست چه می گوید! گمان نکنید و به راحتی نگویید حاج رمضان برای جمهوری هزینه ایجاد کرد!

زمان، همچنان در عبورِ خود بی‌تابانه می‌شتابد. شتابان، شتابان!به سوی صبح؛ صبح ظهور.

«إِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصُّبْحُ أَ لَيسَ الصُّبْحُ بِقَريبٍ(هود آيه 81)».

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار