فرماندار ری: مردم به شایعات توجه نکنند

۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در معاملات طلا و جواهر فقط به اجرت ، کارمزد و سود تعلق می‌گیرد

باتوجه به تغییرات بوجود آمده در نحوه محاسبات مالیاتی در صنف فروشندگان طلا و جواهر، جلسه بررسی وضعیت موجود و هماهنگی جهت رفع چالش ها و ابهامات موجود در این موضوع به ریاست معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و باحضور مسئولین اداره کل مالیاتی و صنف طلا و جواهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۶۲۳۰
|
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸

 به گزارش اداره روابط عمومی فرمانداری ویژه ری، باتوجه به تغییرات بوجود آمده در نحوه محاسبات مالیاتی در صنف فروشندگان طلا و جواهر،   جلسه بررسی وضعیت موجود و هماهنگی جهت رفع چالش ها و ابهامات موجود در این موضوع به ریاست مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و باحضور زمانی مدیرکل امور مالیاتی جنوب استان تهران، رئیس اداره صمت شهرستان ری و رئیس و هیأت مدیره صنف طلا و جواهر شهرستان ری برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در حاشیه این نشست با اشاره به موضوع تغییرات اعمال شده در نحوه محاسبات مالیاتی صنف طلا و جواهر گفت: ثبت مشخصات معاملات طلا و جواهر در پایانه های فروشگاهی به نفع صاحبان اصناف بوده و سبب خواهد شد فروشندگان و کسبه از پرداخت مالیات غیر واقعی معاف گردند.

باب الحوائجی ادامه داد: بر اساس این طرح ۹ درصد مالیات به سود، کارمزد و اجرت طلا تعلق می‌گیرد و طرح این موضوع که مقرر گردیده مالیات به اصل سرمایه و طلا تعلق گیرد کاملا اشتباه و شایعه است و اعضای محترم اتحادیه نباید نگرانی در این خصوص داشته باشند.

وی با تأکید بر نیاز به طرح درست موضوع و ارائه آموزش های لازم به اعضای اتحادیه، افزود: در این خصوص ضروریست آموزش و توضیحات لازم در خصوص نحوه محاسبه و پرداخت برای کلیه اعضای اتحادیه برگزار گردد تا علاوه بر آشنایی صاحبان صنوف با قوانین جدید نگرانی های موجود در این باب نیز برطرف گردد.

لازم بذکر است در پایان این جلسه از مسئولین اداره صمت و اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شهرستان ری به منظور مدیریت میدانی و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص رفع چالش ها و مسائل ناشی از اجرای طرح جدید مالیاتی قدردانی بعمل آمد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار