۲۸ کیلومتر از مسیر رودخانه‌های استان اردبیل لایروبی شد

اردبیل -نماینده مجری طرح‌های مهندسی رودخانه و تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: بیش از ۲۸ کیلومتر از مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌های این استان از اول امسال تاکنون لایروبی و بازگشایی شده است.
کد خبر: ۹۵۶۷۳۵۵
|
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

۲۸ کیلومتر از مسیر رودخانه‌های استان اردبیل لایروبی شد

حمید حاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: رودخانه‌های قره‌سو ، قوری‌چای ، هروچای ، سوها ، شاهرودچای و بالیخلو از جمله رودخانه‌های مهم استان است که در سال جاری با تخصیص اعتبارات متمرکز و استانی لایروبی و بازگشایی شده است.

وی افزود: لایروبی و بازگشایی بیش از ۲۰ کیلومتر دیگر از حریم و بستر رودخانه‌های این استان در ماه‌های آتی هم در اولویت برنامه‌های این شرکت قرار گرفته است.

حاتمی همچنین به لایروبی رودخانه گیوی شهرستان کوثر اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۲.۱ از طول رودخانه گیوی با عرض ۱۰ متر و با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال در سال جاری لایروبی و بازگشایی شد.

نماینده مجری طرح‌های مهندسی رودخانه و تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز برای لایروبی و بازگشایی رودخانه‌ها و مسیل‌ها تامین می‌شود ، افزود: با لایروبی مداوم رودخانه‌ها و بازه‌های بحرانی خطر و آسیب‌های احتمالی سیلاب‌ها کاهش می‌یابد.

حاتمی همچنین با اشاره به هزینه‌های بالای لایروبی و بازگشایی رودخانه‌ها، از شهروندان خواست تا ضمن صیانت از حریم و بستر رودخانه‌ها و منابع آب، از ریختن زباله و نخاله ساختمانی در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.

طول رودخانه‌های استان اردبیل سه هزار و ۹۳۰ کیلومتر می‌باشد که سه هزار و ۷۳۴ کیلومتر آن داخلی و ۱۹۶ کیلومتر مرزی است. از این تعداد در سطح هزار و ۹۴۵ کیلومتر عملیات نقشه‌برداری و تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها به پایان رسیده و هزار و ۹۸۵ کیلومتر هم با پیشرفت ۷۰ درصدی در دست اجرا است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار