امام‌جمعه اردبیل: نخبگان دانشگاهی در صنایع سرنوشت‌ساز به‌کار گرفته شوند

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه نباید در بسیاری از صنایع عرصه را خالی کنیم، گفت: باید به نحو احسن از استعدادهایی که در دانشگاه‌های کشور وجود دارد، در موضوع‌های حساس علمی سرنوشت‌ساز استفاده شود.
کد خبر: ۹۵۶۹۵۶۶
|
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

امام‌جمعه اردبیل: نخبگان دانشگاهی در صنایع سرنوشت‌ساز به‌کار گرفته شوند

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از منتخبان جشنواره بین‌المللی حرکت دانشگاه محقق اردبیلی افزود: شرافت، ارزش، قدر و قرب یک ملت در این است که از یافته‌های علمی راهبردی برخوردار باشد و جمهوری اسلامی ایران نیز با تلاش نخبگان کارنامه درخشان خود را در حوزه علم و فناوری تداوم خواهد بخشید.

وی با بیان اینکه دولت‌ها باید به دنبال استعدادهای علمی باشند، اظهار کرد: آینده ایران در گرو تحولات علمی است و در همین راستا جمهوری اسلامی ایران باید دموکراسی آرمانی و قدرت بالا آمدن نخبگان را داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل با قدردانی از پیشرفت‌ها و موفقیت‌های دانشگاه محقق اردبیلی در عرصه‌های مختلف، تاکید کرد: ایده تبدیل علم به ثروت باید جدی گرفته شده و روی ثروت‌های فراوانی که در حوزه علم و فناوری وجود دارد، کار شود.

وی با اشاره به قداست نام دانشگاه محقق اردبیلی، یادآور شد: مقدس اردبیلی نخستین کسی بود که مدرسه تیزهوشان را ایجاد کرد و به اصلاح کتاب‌های درسی دست زد؛ نخبگان جامعه نباید از تحولات علمی دنیا غافل شوند و در ادامه آن مسیر منتظریم دانشگاه محقق اردبیلی قله‌های جدیدی از موفقیت را فتح کند.

امام‌جمعه اردبیل در ادامه با بیان اینکه باید با تلاش فرهنگ و مدنیت کشور را بالا ببریم، اضافه کرد: بر همین اساس در خصوص انتخابات مجلس باید حساسیت داشته باشیم و از دانشجویان انتظار می‌رود نامزدها را به دانشگاه دعوت نمایند و از آنها در مورد برنامه‌هایشان پرسش کنند.

دانشجویان محقق اردبیلی پیش‌رو در جشنواره‌های دانشگاهی

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این آیین با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه در یک سال و نیم گذشته تشریح کرد: توجه به فرهنگ در این مدت اولویت اصلی مدیریت دانشگاه بود و بیش از ۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیز به این حوزه اختصاص داده شد که در چند سال گذشته بی‌سابقه بود.

اسماعیل چمنی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در حال حاضر دارای ۴۰۰ عضو هیات علمی، ۴۳۵ کارمند و ۱۵ هزار نفر دانشجو است که از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجویان داخلی و یک هزار و ۵۰۰ نفر دانشجویان خارجی هستند که از ۱۰ کشور مختلف در این دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند.

وی با قدردانی از حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان برای جذب دانشجویان خارجی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی در سایه این حمایت‌ها چهره بین‌المللی به خود گرفته است و در سطح دنیا حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به برگزاری سه جشنواره قرآن و عترت، رویش و حرکت بیان کرد: دانشجویان این دانشگاه در جشنواره قرآن و عترت جزو سه دانشگاه برتر کشور با کسب ۱۳ رتبه هستند.

وی اضافه کرد: همچنین در جشنواره بین‌المللی حرکت بیش از یک هزار و ۲۰۰ اثر از دانشگاه‌های سراسر کشور به این جشنواره ارسال شده بود که دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه برتر کشور انتخاب شد.

امام‌جمعه اردبیل: نخبگان دانشگاهی در صنایع سرنوشت‌ساز به‌کار گرفته شوند

چمنی فعالیت پنج دانشمند یک درصد برتر و ۱۶ دانشمند ۲ درصد برتر جهان در دانشگاه محقق اردبیلی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این دانشگاه همچنین دارای پژوهشگرهای برتر علوم انسانی، سرآمد علمی کشور و پژوهشگر برگزیده کشور است.

حجت‌الاسلام محمدرضا مصلح‌نیا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی هم با اشاره به اینکه جوانان تحقق‌بخش آرمان‌های مقام معظم رهبری هستند، گفت: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرماید قدرت و اقتدار با علم است و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم، یعنی دانشجویان با علم و فرهنگ خود ملت را به قله می‌رسانند.

مهدی قاسمی، دبیرکل انجمن‌های علمی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این دیدار به ارائه گزارشی در مورد فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشگاه پرداخت.

انجمن‌های علمی برتر دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه این آیین با اهدای لوحی تجلیل شدند.

ارسال نظرات