رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛

امسال در کشت های تابستانه برنامه های سخت گیرانه‌ای اعمال می شود

امسال در کشت های تابستانه برنامه های سخت گیرانه‌ای اعمال می شود
عطایی از اعمال برنامه‌های سخت‌ گیرانه‌ در سال زراعی جاری در کشت های تابستانه محصولات کشاورزی خبر داد. 
کد خبر: ۹۵۶۹۶۵۳
|
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

قزوین_ به گزارش بسیج، محمدحسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست دفتر مشترک آب و کشاورزی گفت: در سال زراعی جاری در کشت های تابستانه محصولات کشاورزی برنامه‌های سخت‌ گیرانه‌ای اعمال خواهیم کرد.

وی گفت: باتوجه به فرونشست و شرایط ویژه منابع آبی زیرزمینی، الگوی کشت با اولویت در بوئین زهرا و سایر شهرستان ها اجرا خواهد شد.

عطایی اظهار کرد: در این طرح باهماهنگی سایر دستگاه های اجرایی ازکشت محصولات آب‌بر در کشت محصولات تابستانه جلوگیری خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: براساس شرایط موجود چاره‌ای جز کشت و تولید محصولات بر اساس الگوی کشت نداریم.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و منابع موجود شرایط ذهنی کشاورزان برای مدیریت بهینه منابع آبی فراهم شده است.

این مسوول اضافه کرد: براساس‌ برنامه‌ اصلاحی الگوی‌ کشت در سال زراعی‌ جاری،حدود ۲۶۱ هزار هکتار از اراضی ‌به‌ زیر کشت ‌محصولات به ویژه محصولات استراتژیک و کم آب‌بر خواهد رفت.

وی اضافه کرد: در این طرح کشت های پاییزه تغییر چندانی نداشته، اما کشت های بهاره و تابستانه تغییرات زیادی دارد و این تغییر تنها با هدف مدیریت منابع آبی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: کشت محصولات کم‌ آب‌بر با راندمان بالا و قیمت مناسب از جمله کشت های راهبردی است که درصدد توسعه و جایگزینی آن با سایر محصولات آب بر در اراضی استان است.

وی افزود: برنامه ابلاغی الگویی کشت براساس طرح ها و کشت های الگویی و ترویجی تقریبا در استان آغاز و اجرا شده که باید به نحوه این برنامه ها زیست بوم و اجرا نهایی کرد.

عطایی در پایان گفت: اجرای این طرح نیازمند مشارکت و همفکری دست اندرکاران به ویژه بهره برداران و متولیان بخش و سایر دستگاه های اجرایی است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار