خبرهای داغ:

برگزاری اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت خانواده بزرگ کشاورزی

تبریز- معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از برگزاری اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت با حضور حداکثری فعالان بخش کشاورزی و خانواده بزرگ کشاورزی در آینده ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۰۷۴۴
|
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، شهرام شفیعی در جلسه برنامه ریزی و پشتیبانی از کاروان اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه عاشورا  که در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار می‌شد با اشاره به اهمیت سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گفت: با توجه به ارتباطاتی که این سازمان با دستگاه‌های دولتی و تولیدکنندگان دارد، بستر مناسبی برای انجام فعالیت‌های مختلف در این حوزه است.

وی ادامه داد: بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی نیروی کارآمدی است که می‌تواند اصول فنی و علمی در حوزه کشاورزی را نهادینه کند و در تعامل با مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی، اقدامات بسیار خوبی را در این حوزه رقم بزند چرا که تخصصی است و می تواند اهداف حوزه کشاورزی را به صورت مناسب تری تحقق بخشد.

شفیعی ادامه داد: باید فرهنگ بسیجی را در بخش تولید کشاورزی گسترش دهیم چرا که یکی از مناسب ترین بسترها برای کمک به تولید و افزایش بهره وری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزایش بهره‌وری را یکی از اساسی ترین اولویت های این سازمان عنوان کرد و گفت: ما در حوزه منابع با محدودیت مواجه هستیم بنابراین باید با استفاده از آخرین یافته های علمی و ترویج آنها بهره وری را افزایش دهیم .

شفیعی افزود: بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی می تواند در این حوزه نقش مهمی را ایفا کند چرا که هم در این حوزه دارای علم و تخصص است و هم تفکر بسیجی دارد.

وی اهداف اصلی برگزاری اردوهای راهیان نور را تقویت فرهنگ ایثار و شهادت دانست و ادامه داد: با مشارکت تشکلهای بخش کشاورزی و بهره برداران، حضور حداکثری در این اردوها خواهیم داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بر اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت بسیار مناسبی است تا اهمیت حضور حداکثری برای مردم تبیین شود. سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این حوزه اقدام به تشکیل کمیته ارتقا مشارکت در انتخابات کرده است و مسئولیت کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز به این سازمان محول شده است و جلسات این کمیته ها نیز برای برگزاری باشکوه جشن های پیروزی انقلاب اسلامی و جلب مشارکت حداکثری مردم برگزار شده است.

مسئول بسیج جامعه کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب گفت: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سال 1392 از سازمان بسیج مهندسین منفک شد و از آن تاریخ به عنوان سازمان مستقل در حوزه تخصصی فعالیت می کند. در سال 1401 عنوان این سازمان به بسیج جامعه کشاورزی تغییر پیدا کرد و علت این تغییر این بود که در عنوان قبلی دامنه افرادی که می توانستند در این سازمان عضو شوند محدود بود و تغییر یاد شده، این دامنه افزایش پیدا کرد و مشمول تمامی بخش هایی که به کشاورزی، دامپروری، دامپزشکی و .... شد.

 باقر دهقان زاده ادامه داد: نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بی بدیل بود و بسیج که نهادی انقلابی است نیز بر پایه مشارکت و حضور مردم قرار دارد و به همه اقشار مردم تعلق دارد.

وی بر لزوم یکپارچگی و هم افزایی در اقدامات انجام شده توسط بسیج تاکید کرد و گفت: هم افزایی سبب خواهد تا موازی کاری انجام نگیرد.

مسئول بسیج جامعه کشاورزی آذربایجان شرقی از برگزاری قرارگاه راهیان نور و راهیان پیشرفت در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: اردوهای راهیان نور ارزش های دفاع مقدس را متبلور می کند و ایثارگری های شهدا، سنگرسازان بی سنگر و رزمندگان را به نمایش می گذارد و سبب می شود به نسل جدید نیز انتقال پیدا کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: برخی مواقع انسانها آن چنان محو کار و امورات دنیوی می شوند که از فلسفه خلقت خود غافل می شوند و این چنین است که فردی مانند شمر که جانباز جنگ صفین است، در کربلا سر مبارک سیدالشهدا را از بدن ایشان جدا می کند. دچار روزمرگی و غفلت از دلیل خلقت، سبب خواهد شد هنگامی که با فرشته مرگ روبرو می شویم کارنامه اعمال خود را خالی از حسنات و کارهای نیکو ببینیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید نجفی با بیان اینکه در روز محاسبه از ما خواهند پرسید که کارهایی که انجام دادیم برای رضای خدا بوده است یا برای ارتقا پست و مقام ، ادامه داد: حضرت استاد حسن زاده آملی می فرمایند علامه طباطبایی اهل مراقبه بود، یک وقت خدمت آن بزرگوار رسیدم که دستورالعملی به ما بدهد فرمود: مشارطه ، مراقبه و محاسبه ، این حالات را شخص سالک باید از ابتدای سیر و سلوک تا انتها ملتزم باشد، محاسبه ، مراقبه و مشارطه در زندگی باعث خواهد شد راه خود را به مرور پیدا کنیم و مراقب باشیم که از صراط مستقیم خارج نشویم.

وی راهیان نور و راهیان پیشرفت را مصداق عینی و عملی جهاد تبیین عنوان کرده و گفت؛ یکی از اهداف دشمنان اسلام و این نظام دور کردن جوانان و نوجوانان از اهداف مقدس این انقلاب و راه پر نور شهیدان است که کاروان راهیان نور بهترین فرصت برای تبیین راه امام و شهدا و ادامه دادن مسیر  آنها می باشد.

وی ادامه داد: با جهاد تبیین است که می توانیم در مقابل امپراطوری رسانه ای دشمن بایستیم و آن را در هم شکنیم. امروز زمانه گفتمان و بیان است و موجی که رسانه امروز در دنیا ایجاد می کند با هیچ چیز دیگری قابل قیاس نیست.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بیان کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) چه در دوران ریاست جمهوری و چه در دوران رهبری خود هیچگاه برای مسئله‌ای از قید فوریت استفاده نکردند اما جهاد تبیین آن چنان اهمیتی داشت که از آن تحت عنوان جهاد فوری و قطعی یاد کردند چرا که اگر با فوریت در این حوزه عمل نشود دشمن فضا را مسموم خواهد کرد، همانطور که در اغتشاشات این کار را انجام دادند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار