آخرین وضعیت راه‌های استان اردبیل پس از برف سنگین؛

برف‌روبی ۴۷۰۰۰ کیلومتر باند راه در اردبیل تا مسدود بودن راه ۶۰ روستا

پس از سه نشستن بیش از نیم متر برف در استان اردبیل، جاده‌های اصلی و فرعی در این استان باز است و تردد در آن‌ها در جریان دارد.
کد خبر: ۹۵۷۰۸۲۸
|
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

برف‌روبی ۴۷۰۰۰ کیلومتر باند راه در اردبیل تا مسدود بودن راه ۶۰ روستا

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، امروز پس از سه روز برفی، جاده‌های اصلی و فرعی اردبیل پوشیده از برف، باز است و تردد در آن‌ها در جریان دارد.
 

۴۷ هزار کیلومتر باند راه استان اردبیل برف‌روبی شد

 کلیم‌الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل درباره آخرین وضعیت بازگشایی راه‌های اصلی و فرعی در گفتگوی زنده با صداوسیمای مرکز اردبیل، اظهار داشت: تمامی راه‌های اصل، فرعی و اکثر راه‌های روستایی استان اردبیل باز است و مشکل تردد در محورهای اصلی استان اردبیل وجود ندارد.

 وی اضافه کرد: در سه روز گذشته، ۹۵۰ روستای مسدود شده از برف استان اردبیل، بازگشایی شده است و راه ۶۰ روستا در این استان مسدود است که از امروز صبح برای بازگشایی این روستاها اقدام شده است. 
 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل راه روستایی تصریح کرد: در طی سه روز گذشته حدود ۴۷ هزار کیلومتر باند عملیات برف‌روبی انجام شده است.

 راه ۶۰ روستای مسدود شده از برف اردبیل امروز بازگشایی می‌شود

میرجعفریان، معاون عمرانی استاندار اردبیل نیز درباره آخرین وضعیت استان اردبیل پس از برف سنگین گفت: در دو روز گذشته تمامی دستگاه اجرایی و امدادی پای‌کار بودند و تمامی محورهای اصلی به‌غیراز پول به خلخال در استان اردبیل باز است.

 وی اضافه کرد: علت مسدود بودن جاده پونل به خلخال نیز احتمال سقوط بهمن در این مسیر است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی، راه روستا مسدود شده از برف نیز تا عصر فردا باز خواهد شد و در معابر اصلی و فرعی و کوچه‌ها نیز بازگشایی آغاز شده و اگر جابه‌جایی ماشین از داخل کوچه‌ها صورت بگیرد، برف‌روبی کوچه‌ها نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت.

 وی با هشدار به اینکه احتمال سقوط بهمن در دامنه‌های سبلان و باغرو وجود دارد، گفت: هم‌وطنان حتماً به هشدارها توجه داشته باشند و در سفرها نیز به این مهم توجه کنند که اکثر محورهای مواصلاتی استان اردبیل همچنان کولاکی است، فلذا از سفرهای غیرضروری بپرهیزند. 
 
میرجعفریان با اشاره به مصرف ۱۲ میلیون مترمکعب گاز طی روزهای اخیر در استان اردبیل، از هم‌وطنان خواست تا همچنان در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا در مناطق شمالی استان اردبیل افت گاز رخ ندهد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار