تداوم امدادرسانی مرزداران آستارا / توزیع بسته های نان گرم بین مسافران گرفتار در برف

فرمانده هنگ مرزی شهرستان آستارا از تداوم امدادرسانی مرزداران آستارا به مسافران گرفتار در برف و کولاک گردنه حیران خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۰۸۳۴
|
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

تداوم امدادرسانی مرزداران آستارا / توزیع بسته های نان گرم بین مسافران گرفتار در برف

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ "هادی قاسمی" با اعلام این خبر اظهارداشت: نیروهای مرزبانی از ساعات اولیه برف و کولاک در شهرستان آستارا، با حضور در مناطق آسیب‌دیده درکنار دیگر یگان‌های امدادی، خدمات‌ رسانی به مردم گرفتار در برف را آغاز کردند و با استقرار گروه‌های مرزبانی، امدادرسانی به مسافران و مرزنشینان منطقه با تمام ظرفیت در حال انجام است.

وی در ادامه از توزیع مقادیر کثیری از بسته‌های نان داغ که در نانوایی مرزبانی و با افزایش ساعت کاری تهیه و بین مسافران و مرزنشینان گرفتار در برف و کولاک گردنه حیران توزیع می شود، خبر داد.

فرمانده هنگ مرزی آستارا در پایان خاطر نشان کرد: توفیق خدمت در مناطق مرزی در سخت ترین شرایط آب و هوایی که نصیب مرزبانان کشور شده است نعمتی است که خداوند به ما داده و شکر این نعمت جز با خدمت صادقانه و پاسداری جانانه از مرزهای کشور به جا آورده نمی شود.

به دنبال تغییرات جوی و نفوذ سامانه پرفشار سرد و بارش زا از ظهر شنبه و وجود امواج ناپایدار در سطوح فوقانی جو، بارش برف در ارتفاعات کوهستانی غرب استان گیلان و به ویژه محور ارتباطی گردنه حیران آستارا آغاز شد که این مسیر در حال حاضر باز است.

بارش برف نیز در تمامی مناطق گردنه حیران در محور آستارا به اردبیل و نیز راه های روستایی مناطق کوهستانی این محور ادامه دارد و سطح این جاده را لغزنده کرده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار