ریشه همه مشکلات در بخش کشاورزی نبود بهره وری است

تبریز- قائم مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ریشه همه مشکلات در بخش کشاورزی نبود بهره وری است.
کد خبر: ۹۵۷۱۱۹۹
|
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، کاظم خاوازی در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز افزود: بخش کشاورزی حوزه بسیار حساسی است و کوچکترین افزایش یا کاهش قیمت و کمبود یا زیادبود محصول در این حوزه به سایر حوزه ها منتقل می شود حوزه کشاورزی همانند یک موجود زنده عمل می‌کند و هر تغییری در یک بخش کشاورزی، سایر بخش‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: کشاورزی ذاتا متاثر از شرایط طبیعی و اقلیمی است و این ویژگی‌باعث برخی مشکلات برای این حوزه است اما وقتی عوامل انسانی نیز افزوده می شوند، مشکلات حوزه کشاورزی دوچندان می شود.

قائم مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی علت اصلی وضعیت فعلی حوزه کشاورزی را قطع ارتباط بخش دولتی و خصوصی دانست و ادامه داد: این قطع ارتباط باعث شده است که سرمایه گذاری و تخصیص ها در بخشهای دیگری که در اولویت نیست انجام گیرد.

وی یکی از مشکلات اساسی در این حوزه را نسخه‌نویسی سایر دستگاه‌ها برای بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: در این بخش خلأ آمایش علمی مبتنی بر داده و سیاست‌گذاری صحیح محسوس است.

خاوازی با تاکید بر ضرورت افزایش تولید و بهره وری در حوزه کشاورزی گفت: برای رفع مشکلات کشاورزی باید برخی تصمیمات در سطح حاکمیت گرفته شود چرا که برخی تصمیمات وزارت خانه های مختلف از قبیل صنعت و معدن، نیرو، خارجه و ... بر حوزه کشاورزی تاثیرگذار است.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی، ریشه تمام مشکلات در بخش کشاورزی را عدم بهره‌وری دانست و پیشنهاد کرد: بخش خصوصی از جمله اتاق‌های بازرگانی با تعیین چند اولویت اصلی و ارائه آن به وزارت جهاد کشاورزی، خواسته‌های خود را مطالبه کند.

خاوازی گفت: بحث نهاده‌های دامی در حال حاضر فشار سنگینی به دولت تحمیل کرده است و دولت اهتمام ویژه‌ای برای رفع مشکلات موجود در این زمینه دارد.

ارسال نظرات