جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» در هیرمند برگزار شد

معاون توسعه امور ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب «دا» با هدف ایجاد شور و نشاط، نهادینه کردن ورزش در جامعه و استعدادیابی ورزشی با توجه به آمایش سرزمین از یکم بهمن به مدت ۲ روز به میزبانی هیرمند برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۱۹۹۸
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرنگار بسیج از هیرمند، فهیمه موسوی، معاون توسعه امور ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افزود: این دوره از رقابت های ورزشی با همت ادارات کل ورزش و جوانان و اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برگزار شد که ۳۸۶ نفر دانش آموز به عنوان پایلوت دانش آموزان ۲ مدرسه شهرستان های هیرمند و کنارک در آن انتخاب شده بودند.

وی احیا و توسعه ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی، افزایش مشارکت زنان و دختران در فعالیت های فرهنگی و ورزشی و توسعه و آیین و رسوم سنتی و ملی با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی را از مهمترین اهداف جشنواره «دا» اعلام کرد.

معاون توسعه امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل آموزش سبک زندگی، مهارت های فردی، انتخابی و استعدادیابی دانش آموزان را در سال تحصیلی دنبال می کند.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اهمیت گسترش ورزش‌های همگانی در بین بانوان ویژه برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف برای عمومی کردن ورزش در دستورکار این نهاد قرار گرفته که همه ساله با استقبال بسیار مطلوب این قشر از جامعه روبه رو می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار