امسال ۷۰ نفر از نیروی انتظامی کشور در راه حفظ آرامش و امنیت شهید شده‌اند

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا با اشاره به اینکه در سال جاری ۷۰ نفر از نیروی انتظامی کشور در راه حفظ آرامش و امنیت شهید شده اند، گفت: فراجای کشور برای برقراری و حفظ امنیت و مقررات در کشور تلاش خواهد کرد.
کد خبر: ۹۵۷۲۳۸۰
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

امسال ۷۰ نفر از نیروی انتظامی کشور در راه حفظ آرامش و امنیت شهید شده‌اند

سردار سعید منتظرالمهدی دوم بهمن در همایش کنترل آسیب های اجتماعی ضمن اشاره به اینکه بروز آسیبهای اجتماعی ریشه در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی دارد، اظهار کرد: والدین زمان لازم را برای گفتگو با فرزندان خود و تفریح آنها اختصاص دهند و شنونده صحبتهای آنها باشند.

وی ازدیاد آسیب های اجتماعی را در دنیای کنونی متذکر شد و افزود: وظیفه مدیران به تأسی از پیامبر (ص) که سرمایه اجتماعی برای دنیای اسلام بود، در برخورد با نوجوانان و جوانان احترام و تکریم است و همواره باید با تبسم، دوری از عصبانیت و ایجاد فضای گفتمانی برخورد نمایند.

سخنگوی فراجا با اذعان بر اهمیت آموزش و تربیت در کاهش آسیبهای اجتماعی گفت: خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است که حرف اول را در تربیت فرزندان میزند و تربیت و پرورش درست در محیط خانواده، آینده بهتر را برای جامعه رقم میزند.

منتظرالمهدی عنوان کرد: در دنیای امروزی قدرت از آن کسانی است که بدون جنگ سخت و با اقدامات نرم ذهن دیگران را در مسیر اهداف سازمانی خود معطوف می کنند و در این دهکده جهانی آسیبهای اجتماعی متنوع و متعدد شده اند و نیازمند راهکارهای بدیع و جدید هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا تصریح کرد: نوجوانان و جوانان ما با آسیبهای اجتماعی زیادی درگیر هستند و ما موارد پیشگیری را آموزش نداده ایم و متأسفانه استفاده از مواد توهم زا و شادی آفرین در جامعه فعلی فراگیر شده است.

وی اعلام کرد: در یک هزار و ۱۰۰ کلانتری در سطح کشور مراکز مشاوره و مددکاری دایر کرده ایم و معتقدیم با حرف زدن و گفتمان برخی از پرونده ها قبل از ورود به چرخه قضایی در این مراکز با مصالحه ختم میشود.

گفتنی است در پایان این مراسم از برخی از خانواده های شهداء و همچنین ریش سفیدان محلات ششگانه اردبیل تجلیل شد.

ارسال نظرات