تولید ۴ درصد محصولات کشاورزی کشور در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود که چهار درصد تولید محصولات کشاورزی کشور است.
کد خبر: ۹۵۷۳۶۸۹
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

تولید ۴ درصد محصولات کشاورزی کشور در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، نوبخت اژدری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: ۶۰ درصد اراضی آبی استان به سیستم آبیاری مدرن مجهز شده که اجرای این پروژه به صرفه‌جویی ۳۵ درصدی منابع آب کمک کرده است.

وی از افزایش ظرفیت تولیدات استان در بخش کشاورزی تا یک میلیون تن خبر داد و افزود: چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود که چهار درصد تولید محصولات کشاورزی کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود تصریح کرد: قرار است یک میلیون تن به این ظرفیت افزوده شود تا استان اردبیل توان تولید محصولات متنوع کشاورزی را بالا ببرد.

اژدری به اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در ۸۶۰ هکتار از اراضی استان اشاره کرده و گفت: امسال علاوه بر الگوی کشت، قرار است در ۳۶۰ هزار هکتار طرح کشت دیم‌زار مورد توجه قرار گیرد.

وی از خرید ۲ هزار و ۹۲۰ دستگاه ادوات کشاورزی به همت کشاورزان و با استفاده از منابع بانکی خبر داد و خاطرنشان کرد: با هدف تنظیم بازار، ۱۸ هزار تن اقلام و کالاهای اساسی در استان اردبیل توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به توزیع ۱۷۰ هزار تن کود و سموم و ۷۳۲ هزار تن نهاده های دامی و طیور در استان، افزود: سه هزار و ۷۵۹ بهره‌بردار بخش کشاورزی به ویژه در حوزه صنایع تبدیلی و دامپروری از تسهیلات بانکی به میزان یک هزار و ۱۰۴ میلیارد ریال بهره‌مند شدند.

ارسال نظرات